Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré ráno. Dnes je Sobota, 20. Dubna 2024


Novinky společnosti Solaris na Busworld 2017

20. 10. 2017 Témata: Technika, Výrobci

solaris_logosolaris-uvodSolaris prezentuje novou generaci elektrobusu Solaris Urbino 18,  nové Urbino 12 Hybrid se sériovým hybridním pohonem a novou generaci autobusů MIDI - Solaris Urbino 10.5. E-mobilita byla v posledních letech klíčovou oblastí vývoje autobusů společnosti Solaris.

Potvrzení tohoto směru vývoje je potvrzováno neustále rostoucím počtem dodávaných a objednaných bateriových vozidel. V první polovině roku prodala společnost Solaris téměř 200 elektrobusů a v následujícím roce se bude jednat již o cca 300 vozidel. Proto výrobce v tomto segmentu neustále rozšiřuje svůj sortiment a pracuje na vývoji.

Nový autobus Solaris Urbino 18 electric

Nový kloubový elektrobus Solaris Urbino 18 je založen na strukturálním řešení  známým z nízkopodlažních městských autobusů Urbino nové generace, které měly premiéru v roce 2014. Autobus prezentovaný na veletrhu v Kortrijku je vybaven trakčním motorem o výkonu 240 kW a elektrickou energii zajišťují baterie Solaris High Energy s kapacitou 240 kWh. Nabíjení může probíhat dvěma způsoby: pomocí zásuvky nebo ze střešního pantografu. Na veletrhu byly představeny také přístroje pro nabíjení baterií polských firem Ekoenergetyka a Medcom.

Vzhledem k nižší hmotnosti vozu a dobrému rozložení zatížení náprav je kapacita vozu  140 cestujících. Důležitým faktorem pro dopravce je, že nová generace Solaris Urbino electric 18 není jen zkušební verze představená na veletrhu. Jedná se o sériový produkt.  Již před veletrhem Busworld se první modely těchto autobusů dostaly k zákazníkům. Jedním z nich je MPK Krakov, kam v létě letošního roku dodal Solaris celkem 20 elektrobusů. Sedmnáct v dvanáctimetrovém provedení a tři ve výše zmíněné kloubové verzi. Jedním z nich je  autobus jubilejního výrobního čísla 15000, který opustil továrnu Solaris v Bolechowě.

Kloubový elektrobus má všechny technické vlastnosti elektrické výzbroje stejné jako typ Urbino 12, který získal prestižní Bus of the Year. Jeho lehká, odolná konstrukce a ergonomicky navržený prostor pro cestující, stejně jako extrémně tichý a plně ekologický systém, je poslední reakcí společnosti Solaris na neustále rostoucí poptávku po veřejných dopravních prostředcích s nulovými emisemi.

new_solaris_urbino_18_electric_8

Nový autobus Solaris Urbino 12 s hybridním pohonem

HybriDrive je americký výrobce systémů BAE. Tento ekologický pohon může výrazně snížit spotřebu paliva a emisí do atmosféry. To je možné díky využitému hybridnímu pohonu, kdy je využíván elektromotor. Autobus je je poháněn vznětovým motorem  Cummins o objemu pouhých 4,5 litru (Cummins ISB4.5E6 s výkonem 210 koní).

Se systémem instalovaným jako stop-and-go je spalovací motor zcela vypnut během zastavení na autobusové zastávce při otevření dveří. Kromě toho je ve vozidle instalováno také zařízení GPS s příslušným softwarem, které umožňuje funkci “Arrive-and-Go”. Tato funkce  vypíná činnost spalovacího motoru již při vjíždění do zastávky. Toto ekologické řešení podle testů dokáže ušetřit až 20% potřebného paliva ve vozidle s konvenčním pohonem. Tichý provoz vozidla také umožňuje výrazné snížení hladiny hluku, zejména v přeplněných centrech měst.

Nejnovějším produktem je  18-ti metrová verze hybridního autobusu Solaris se sériovým systémem BAE. Vozidlo je vybaveno šesti válci, motorem ISB 6,7 Cummins o objemu 6,7 litru (300 koní), s centrálním asynchronním motorem s maximálním výkonem 200 kW.

Nový model Urbino 12 Hybrid, který byl představen na veletrhu, má vynikající jízdní vlastnosti, zejména energické a hladké zrychlení. Jedním z hlavních rysů pohonu je schopnost rekuperovat elektrickou energii při brzdění, která je ukládána v zásobníku energie -  super-kondenzátorech o výkonu 0,82 kWh.

n12-hybrid-tomaszow_v1

Nové autobus Solaris Urbino 10.5

Nová třída autobusů MIDI Solaris Urbino je vhodná pro použití v malých městech i v úzkých ulicích mnoha evropských metropolí. Vozidlo bylo postaveno na 12-metrových modulech Solaris Urbino se zkrácením vzdálenosti mezi prvními dveřmi a druhou nápravou o jeden a půl metru. Změna konstrukce na kratší zahrnuje také zmenšení rozchodu náprav z 5900 mm na 4450 mm. Autobus pohání Motor Cummins ISB6.7E6C  o výkonu 209 kW. Jako u autobusů  Urbino 12 je však možné namontovat model DAF MX11. Obě řešení zaručují dynamickou a hospodárnou jízdu. Motory splňují emisní limit Euro 6.

I přes svou malou velikost bude autobus schopen zvládnout větší nápor cestujících. Nabízí až 23 míst, z toho 6 bezbariérových. Komfort pro cestující je zajištěn efektivní klimatizací, nejmodernějšími LED diodami (oranžová) s USB nabíjecími porty.

Tři vozy Solaris Urbino 10.5 jsou již ve Vídni. Ve výrobě jsou další modely speciálně připravené pro Komornik a Kutnu v Polsku, stejně jako Fürt v Německu a francouzské Abondance. Poslední, malebné město, bude mít příležitost vidět výhody nového systému Solaris Urbino 10.5 na horských, vinutých a strmých cestách.

solaris2

Autor: TZ Solaris # # Zobrazeno: 2,342x     _________




Vložte příspěvek