ZPRÁVY Z ČERVENCE 2000

TEPLICE : Ke dni 30.6.2000 byly z provozu vyřazeny autobusy Karosa B731 ev.č. 346, 351 a 354 (r.v. 1989) a trolejbus Škoda 14Tr05 ev č. 124 (rok výroby 1984).  

Dopravní podnik města Teplice; 29.7. 2000


PRAHA : Garáž Klíčov přistavila na generální opravu autobus Karosa B732 ev.č. 5828.

-pb- a Petr Suchopár; 27.7. 2000


PREŠOV : Po generálnej oprave bol do premávky zaradený autobus Karosa B732 ev.č. 310 (rok výroby 1990). Okrem štandarných úprav boli doplnené sedadlá a odstránená zdvíhacia plošina pre vozíčky. Vozíčkarov môžu teda v Prešove prepravovať už len autobusy ev.č. 311 (Karosa B732 - zdvíhacia plošina) a ev.č. 333 (Karosa Citybus).

Vladimír Šimko; 23.7. 2000


KOŠICE : V I. polroku 2000 zaradil DPMK do prevádzky pravdepodobne 10 autobusov Karosa B932 ev.č. 5219 - 5228. Všetky sú obdobne ako u predošlých sérií vybavené systémom BUSE. V autobusoch 3. série tohto typu je však navyše namontovaný na kabíne vodiča aj stály zobrazovač času a pásma. Autobusy sú tradične nafarbené v kombinácii zelezná - biela. Prvá (č.5201 - 5210) a druhá (č. 5211 - 5218) séria pochádza z roku 1997 a 1998.

Vladimír Šimko; 23.7. 2000


KOŠICE : Ďalej bola uskutočnená modernizácia dvoch autobusov Karosa B732 ev.č. 6264 a 6270. Okrem namontovania systému BUSE a prevedenia generálnej opravy autobusov boli do nich inštalované aj zdvíhacie plošiny pre vozíčkarov novšieho typu. Vozidlo ev.č. 6264 sa využíva na linke číslo 60 pre telesne postihnuté osoby, ev.č. 6270 tvorí rezervu a objavuje sa aj na iných linkách (napr. číslo 38).

Vladimír Šimko; 23.7. 2000


KOŠICE : V premávke sa objavil aj ďalší autobus slovenskej výroby Novoplan z Lučenca. Na základe obdržaného evid. čísla 5502 je pravdepodobné, že je vybavený automatickou prevodovkou. Ide už o tretie vozidlo tejto značky v Košiciach (zvyšné 2 ks majú ev.č. 5401 a 5501).

Vladimír Šimko; 23.7. 2000


KOŠICE : V týchto dňoch sa v koľajovej sieti DPMK objavuje aj rekonštruovaná električka T3 ev.č. 359 (rok výroby 1983) pri jazdách bez cestujúcich. Celkovo je vynovený interiér aj exteriér vozňa. Ďalšie podrobnosti mi zatiaľ nie sú známe. Vozeň je vo farebnej kombinácii modrá + žltá.

Vladimír Šimko; 23.7. 2000


PRAHA : Garáž Klíčov zprovoznila již dříve odstavené autobusy Karosa B732 ev.č. 5581 a 5582.

-pb-; 23.7. 2000


PRAHA : Od 11.7.2000 je v provozu výluková autobusová linka číslo 483, která je provozována v trase SKALKA - Průmyslová - Dolnoměcholupská - DUBEČEK.

Martin Šafránek; 19.7. 2000


PRAHA : Garáž Vršovice obdržela nové autobusy Karosa Citybus ev.č. 3297 - 3299.

Petr Suchopár; 18.7. 2000


PRAHA : V srpnu 2000 bude na křižovatce ulic: Koněvova - Rokycanova, instalováno nové světelné signalizační zařízení. Na Koněvově ulici je v současné době pět SSZ: Koněvova - Černínova, Koněvova - J. Želivského, Koněvova - Na vápence, Koněvova - Na vrcholu a Koněvova - Spojovací.   

-rv-; 18.7. 2000


PRAHA : Garáž Klíčov přistavila na generální opravu autobus Karosa B732 ev.č. 5812.

Martin Šafránek; 17.7. 2000


PRAHA : Garáž Vršovice přistavila generální opravu autobus Karosa B732 ev.č. 5457, generální oprava byla dokončena na autobusu Karosa ev.č. 5707 z garáže Klíčov.

-pb- a Martin Šafránek; 13.7. 2000


PRAHA : V DOZ Hostivař jsou odstaveny následující autobusy (většinou po dopravních nehodách):

                3241 - poškozený levý bok po nehodě s tramvají,
                5968 - poškozená zadní oblina (vůz čeká na provedení opravy),
                6044 - oprava větší části plechů,
                6193 - oprava levého bočnice kolem kloubu (vůz je rozpojen),
                7405 - oprava spodní části levého boku.

Martin Šafránek; 13.7. 2000


PRAHA : Od 24.9. 2000 jsou plánovány následující změny v PID. Budou zrušeny linky číslo 190, 201 a 278 a upraveno vedení a parametry linek číslo 110 a 186. Školní linky číslo 401 - 437 budou přečíslovány do řady čísel 551 - 569. Linky číslo 405 a 413 se budou rušit a nově vznikne linka číslo 569.

Tomáš Párys a -rv-,; 1.7. 2000