ZPRÁVY Z LISTOPADU 1999

PLZEŇ :
Zkoušky prototypu trolejbusu Škoda 21 Tr ACI probíhají jen v noci. U třetího prototypu trolejbusu Škoda 14Tr ev č. 414 sílí snahy o jeho zachování. Starší trolejbusy Škoda 14Tr nebude dopravce pravděpodobně zatím vyřazovat, protože se plánuje otevření nových linek číslo 17 a 18 na Borská pole a pokud nebudou dodány nové trolejbusy je nutné zachovat současný vozový park.

Martin Reiser; 30. 11. 1999


PRAHA : Další doplnění ke změnám v nasazování vozů na linky číslo :

1 2 0 v ranní špičce zde jezdí g. Dejvice 120/02 (přejezd i na linku 104)
1 2 9 spoje provozované g. Řepy jezdí i mimo dopravní špičky ( dříve jezdil pouze jeden bus a to pouze ve špičkách)
1 9 9
 provozované g. Řepy a g.Kačerov
1 7 0 a 2 0 3 provozovány g. Kačerov a g. Vršovice (dříve pouze g. Kačerov)
Na všechny tyto linky jsou vypravovány standardní autobusy.

Nikola Čech a Karel Bakeš; 30.11. 1999


BRATISLAVA : V roce 2000 čekají obyvatele hlavního města Slovenské republiky zásadní změny v systému MHD. Jedná se o zavedení přestupního tarifu a též nové trasování resp. značení linek. U autobusů se tímto krokem dokončí oblastní číslování linek, které je postupně zaváděno od roku 1997.

Vladimír Šimko; 29. 11. 1999


PRAHA : K 10 výročí pádu totalitního režimu v naší zemi uvádím krátkou dobovou zprávu z denního tisku.
Večerní Praha 26. 11. 1989: V hlášení některých strojvedoucích na trase metra C se dnes místo názvu Gottwaldova ozývalo: stanice Hotel Forum. Také přelepené tabule ve stanici informují o tomto "přejmenování". Proč by měla zmizet stanice Gottwaldova? Všichni poctiví občané naší vlasti spojují její budoucnost se socialismem, proč se tedy stydět za jméno prvního dělnického prezidenta, muže, pod jehož vedením jsem na na cestu socialismu vykročili. Ve vystoupení předsedy CZV KSČ DP - Metro L. Mouky dnes dopoledne na aktivu funkcionářů pražských stranických organizací jednoznačně zaznělo, že k tomu nikdo z vedení ani jiných složek nedal pokyn. Vraťme stanici Gottwaldova její pravé jméno!
Poznámka: Stanice je dnes pojmenována Vyšehrad.

-rv-; 29. 11. 1999


PLZEŇ : V provozu jsou stále trolejbusy Škoda 14Tr07 z roku 1986. Tyto vozy vypadají již značně opotřebovaně a jsou v provozu v červeno-krémovém nátěru. Nejstarší trolejbusem by mělo být ev.č. 379. V provozu dne 23.11. 1999 byl k vidění druhý nejstarší trolejbus ev.č. 382. Zajímavostí vozového parku nadále zůstává třetí prototyp trolejbusu Škoda 15Tr (rok výroby 1987) ev. č. 414. Kloubové trolejbusy jsou vypravovány pouze na linku číslo 16 a to ve špičkovém intervalu 4 - 6 minut. Kloubové autobusy Dopravní podnik města Plzně neprovozuje.

-rv-; 23. 11. 1999


PRAHA : V OZA Hostivař se nachází tyto autobusy :
ev.č. 5808, 5769 a 5697 v různém stádiu rozpracování generální opravy,
ev.č. 5466, 7109, 7149 a 7220 v opravě,
ev.č. 3080 - stále odstavena po nehodě.

-rv-; 22. 11. 1999


SłUPSK : Na konci léta byly definitivně ukončen trolejbusový provoz v Polském městě Słupsk. Zbylé trolejbusy Jelcz PR 110 byly prodány do MKP Lublin.

Marcin Stiasny; 20. 11. 1999


PRAHA : Podle předběžných informací bude linka č. 180 od nového roku vypravována ve standardních vozech. Toto opatření postihne i školní linku č. 411, na kterou je nasazován jako na jedinou kloubový vůz po přejezdu z linky č. 180.

Tomáš Párys; 20. 11. 1999


OSTRAVA : Autobus Ikarus 280.10 ev. č. 4070 je po generální opravě v původním modrém nátěru. Autobus rozšíří sbírku muzejních vozů DP Ostrava.

 Jiří Boháč; 16. 11. 1999


PRAHA : V OZA Hostivař se nacházejí tyto autobusy:
ev.č. 5751, 5769 v různém stádiu rozpracování generální opravy
ev.č. 7009 a 7207 v bílém laku připraveny na osazení CVR
ev.č. 270 - Karosa C744 ex DP Hradec Králové
ev.č. 5466 - odstaven po nehodě

-rv-; 15. 11. 1999


PREŠOV : Vyradené boli trolejbusy 14 Tr ev. č. 58 a 63, takže z roku 1985 jazdia uz len vozidlá ev. č. 60 a 61, ktoré budů vyradené po zaradení vozidiel 14 TrM ev. č. 119 a 120. Vyradená bola aj Karosa ev. č. 253. Novým dielenským vozidlom je namiesto nej Karosa ev. č. 271. Nedávno zaradil DP autobusy Karosa B 941E ev. č. 337 a Karosa B 932E ev. č. 338.

Vladimír Šimko; 7. 11. 1999 


KOŠICE : Posledné zaradené trolejbusy 14 TrM ev. č. 2001 - 2007 jazdia len v soboty a nedele na linke 72 (Myslava - Lingov). To, aby jazdili aj v sedle PD sa nepresadilo. Vozidlový park autobusov sa rozrástol o typ Novoplan z NOVOPu Lučenec.

Vladimír Šimko; 7. 11. 1999