POPIS:
Populární
seriál z prostřední pražské kriminálky (Obvodní správy Veřejné
bezpečnosti). V každém dílu je vždy jeden samostatný kriminální
případ, inspirovaný skutečností.
Epizoda "Vedoucí partiové prodejny" (7. díl). Děj se točí kolem
zmizení vedoucího partiové prodejny a automechanika "meloucháře".
Vyšetřovatele brzy přivede na stopu kolegyně pohřešovaného, která si
pamatuje některé důležité detaily z dřívějšího setkání vedoucího a
automechanika. Upozorní, kde dotyčný bydlí a tím se rozjíždí velká
pátrací akce...
Epizoda "Kuchařinka" (9. díl). V tomto příběhu jde o vraždu starší
paní, která byla naposledy spatřena v jednom z večerních
spojů autobusové linky do rozestavěného sídliště. Vyslýcháni jsou
všichni, kdo v ten večer se zavražděnou autobusem jeli. Podezření
brzy padne na obchodního zástupe jednoho podniku ze severní Moravy.
Ten je od počátku nervózní a zjevně nemluví pravdu. Obvinění z
vraždy však odmítá. Kriminálce napomáhá i důležitá svědkyně, která
si cestou autobusem všechny pečlivě prohlížela a pamatovala si každý
detail. Nakonec se ukáže, že podezřelý má prsty v hospodářské kriminalitě,
ale za
vraždu staré paní může duševně nemocný člověk z okolí stavby
sídliště.
VÝSKYT AUTOBUSU:
Epizoda
"Vedoucí partiové prodejny" (7. díl). V tomto dílu je na autobus
upozorněno kolegyní pohřešovaného vedoucího prodejny. Ta vypoví, že
dotyčný jezdil za automechanikem z místa, kde končí tramvaj č. 15 a
odtud dále jede autobus linky č. 110 (pozn.: v
tomto okamžiku se stále ještě jedná o reálné spojení - konečná
tramvaje Nový Hloubětín). Vyšetřovatel, kterého si zahrál Pavel
Zedniček, se tedy vydává z konečné "stodesítkou" směrem z centra.
Záběr z interiéru autobusu ŠM-11 ev.č. 7110 je přímo na orientaci
linky č. 110 (pozn.: autobus je vybaven
orientací zkrácené varianty linky s textem NÁDR. ČAKOVICE - Kbely -
NOVÝ HLOUBĚTÍN, v této trase po dlouhá léta jezdily pouze poslední
večerní spoje směrem z Čakovic). Po pohledu na Pavla
Zedníčka, který sedí na první pravé dvousedačce proti směru jízdy,
se ocitáme na Starém náměstí v Ruzyni. Velmi dlouhý záběr na příjezd
vozu 7110 k přenosnému zastávkovému sloupku, odbavení cestujících
i odjezd. Autobus je i vpředu označen orientací linky č. 110
(pozn.: zde se samozřejmě naskýtá otázka,
pokud mělo jít o konkrétní linku, proč nebyl záběr realizován v
oblasti skutečných Kbel, kde se nacházela velmi podobná zástavba).
Epizoda "Kuchařinka" (9. díl). Také v tomto dílu sehrává
autobus důležitou roli. Cestuje v něm totiž později zavražděná
osoba. Ihned na začátku epizody je mnoho záběrů do prostoru
interiéru autobusu ev.č. 7110 a na řidiče, kterého hraje Miloš Vávra. Vůz je později vidět v
několika záběrech na reálné konečné zastávce Tyršova čtvrť. Přímo u předních dveří se odehraje několik důležitých
rozhovorů. Všechny tyto scény se odehrávají v noci a v průběhu
epizody se motiv přijíždějícího autobusu do těchto míst několikrát
opakuje. Stejně jako ve výše popisovaném dílu, je i v tomto autobus
označen reálnou linkovou orientací - č. 127. Ovšem jako v předešlém
případě, i zde je použití této orientace silně diskutabilní. Trasa
NOVÝ HLOUBĚTÍN - Spojovací - Želivského - NUSLE, Kloboučnická
zobrazeným místům v žádném případě neodpovídá. Je proto zarážející,
že zabrání detailu této orientace byla věnována taková péče.
V tomto dílu se setkáváme ještě s dalším dejvickým vozem, tentokrát
s ev.č. 7113. Přímo v garáži v něm totiž na řidiče čeká poručík
Krejcárek, kterého si zahrál Jiří Krampol. Z interiéru vozu je
pohled na další odstavené autobusy u vrátnice. Přicházející řidič,
který osudného dne měl řídit "stodvacetsedmičku", projde kolem
autobusu a otevře si tradičním způsobem dveře. Poté je velice dobře
zadokumentováno vkládání starého typu linkové orientace
(pozn.: konkrétně l.č. 132) do rámečku
na čele vozu. Až nyní si teprve řidič všimne, že ve voze není sám.
Následuje krátký rozhovor obou přítomných, při kterém můžeme
sledovat vkládání orientace i do držáku na prvním bočním okně.
Několik záběrů na Jiřího Krampola, za kterým je možné oknem autobusu
spatřit dva "pomeranče", neboli dílenské Š706 RTO v oranžovém laku.
Za povšimnutí určitě také stoji ještě ručně psané vozové jízdní
řády, se kterými se řidič v průběhu rozhovoru seznamuje.
|