Na jaře roku 1990 byl autobus typu Karosa
B731 ev.č. 3648 z provozovny
Libeň vyřazen z osobní dopravy a rekonstruován na dispečerský. Přestavba,
kterou provedl Dopravní podnik hlavního města Prahy - Technické služby,
o.z.,
spočívala hlavně ve změnách vybavení interiéru nově rozděleného na tři části.
Namísto původních
sedadel pro cestující jsou v prostřední části
pro pracovníky
dispečinku
podélně umístěna křesla a stolky. V zadní čísla autobusu se nachází
pracoviště s napevno zabudovanou radiostanicí. Zvenku byl původní krémovočervený lak
nahrazen nejprve krémovým s fialovými a červenými pruhy v charakteristickém provedení.
Ten byl přibližně v roce 1996 změněn na modrožlutý, posléze v roce 2000 na
červenožlutý. Vozidlo, které je garážováno v provozovně Kačerov, obdrželo nové
evidenční číslo 2819 a volací znak KGX 30.
Nákladná přestavba autobusu byla zadána na základě zvýšených požadavků na
organizaci dopravy při plánované spartakiádě na strahovskému stadionu v
roce 1990. Vzhledem ke změně politicko-ekonomických poměrů bylo v tehdejší
době rozhodnuto o zrušení konání spartakiád.
Původní poslání vozidla, které umožňuje pomáhat řídit provoz z
kteréhokoliv místa v síti, se tedy nenaplnilo. V dalším období
zůstal dispečerský autobus téměř
nevyužit. V devadesátých letech dvacátého století byl využíván pouze
sporadicky - při konání
kulturních a sportovních akcí na strahovských stadionech, případně při
tramvajových výlukách se zavedenou rozsáhlejší náhradní autobusovou dopravou.
Vozidlo také asistovalo při konání Všesokolských sletů v letech 1994, 2000
a 2006.
Ev.č. |
SPZ |
Provozovna |
Typ |
Rok výroby |
Ex ev.č. |
Dispečerský autobus |
zařazen |
vyřazen |
2819 |
AS 87-19 |
Kačerov |
Karosa B731.04 |
1984 |
3648 |
05/1990 |
- |
|