Na podzim roku 1990 byl autobus typu Karosa
B731 ev.č. 3762 z provozovny
Libeň vyřazen z osobní dopravy a rekonstruován na hasičský. Přestavba
spočívala hlavně ve změnách vybavení interiéru, kde
bylo namísto původních
sedadel pro cestující umístěno požární vybavení - stříkačka PS 12 s
veškerým příslušenstvím, RHP CO2 a práškový hasící přístroj (250 kg).
Doplněn byl rozhlasovým zařízením Tesla AZD 500 s modrým
výstražný majákem. Zvenku byl původní krémovočervený lak
nahrazen bíločerveným v charakteristickém provedení. Vozidlo obdrželo nové
evidenční číslo 2818.
Autobus byl v rámci rušení provozovny Libeň na jaře roku 1994 převeden do
provozovny Hostivař a krátce poté do
provozovny Dejvice. Zde sloužil svému účelu v téměř nezměněné podobě až do
jejího zrušení - do prosince roku 2004. Ve druhé polovině devadesátých let
dvacátého století obdržel nový lak.
Vzhledem k tomu, že požární ochrana ostatních objektů Dopravního podniku
hlavního města Prahy byla na konci roku 2004 dostatečně zabezpečena
hasičskými automobily typu Avia A-31, Škoda 706 a Tatra 148 v provedení
CAS, bylo
rozhodnuto o jeho vyřazení. Stal se však posledním fyzicky přítomným
autobusem v provozovně Dejvice, kde setrvával i po poslední etapě jejího
zrušení uskutečněné dne 4. prosince 2004.
Ev.č. |
SPZ |
Provozovna |
Typ |
Rok výroby |
Ex ev.č. |
Hasičský
autobus |
zařazen |
vyřazen |
2818 |
AO 09-20 |
Libeň, Hostivař, Dejvice |
Karosa B731.04 |
1985 |
3762 |
10/1990 |
12/2004 |
|