Dne 1.
dubna 1988 byla zavedena
nová linka číslo 270 (Koh-i-noor - Koleje Jižní Město). Linka, která
byla v provozu pouze ve špičkách pracovních dnů, byla z konečné zastávky
Koh-i-noor vedena přes zastávky Svahová, Bohdalec, Chodovská, Spořilov,
Lešanská, Hlavní, Na pahorku, Dědinova, Budovatelů, Jarníkova a Na
Jelenách do konečné zastávky Koleje Jižní Město.
Od 27. října 1988 byla mezi zastávkami Na pahorku a Dědinova zřízena
zastávka Primátora Vacka. Zároveň byl upraven rozsah provozu, který byl
nově zajištěn i v sedle pracovních dnů.
Od 3. dubna 1989 byl však rozsah provozu omezen a linka byla opět
provozována pouze ve špičkách pracovních dnů.
Od 17. listopadu 1989 byla trasa linky změněna na polookružní. Ve směru z
konečné zastávky Koh-i-noor byla ze zastávky Na Jelenách jednosměrně
vedena přes zastávky Volha, U Kunratického lesa, Kunratický les do
zastávky Dědinova a dále po své původní trase zpět na konečnou zastávku
Koh-i-noor. Autobusy této linky tedy přestaly obsluhovat konečnou zastávku
Koleje Jižní Město. Ve části trasy Budovatelů - Volha, kde posilovala
provoz linky číslo 252, především zajišťovala dopravu studentů k
detašovanému pracovišti Vysoké školy ekonomické v Praze a přilehlým
vysokoškolským kolejím. Rozsah provozu byl i nadále zachován.
Od 15. května 1995 byla ze zastávky Koh-i-noor prodloužena do zastávky
Kavkazská, kde byla nově ukončena.
Tuto trasu si zachovala až do svého zrušení dne 17. listopadu 1995. V
rámci optimalizace provozu autobusů v oblasti Jižního města byla od 18.
listopadu 1995 kapacitní linka číslo 177 prodloužena ze zastávky Harfa do
konečné zastávky Chodov. Kvůli této změně byly trasy většiny linek
obsluhující zastávku Volha změněny. Linka číslo 145 byla zkrácena do
zastávky Opatov a linky číslo 252 a 270 byly zrušeny úplně.
Na linku číslo 270 byly v pravidelném provozu nasazovány standardní autobusy.
Doloženo je jejich vypravování z
provozovny Vršovice. |