|
|
![]() Práce na prvním stanovišti „Rozebírka vozu - Osazování rámu“ začínají demontáží vnitřního vybavení interiéru včetně dveřních systémů, prosklení, podlahy a oplechování, odstraněním zkorodovaných částí, skeletu, rámu a příček. Následuje celkové odpojení karoserie od podvozkového rámu. Na druhém stanovišti „Zpevňování skříně - Pískování“ je odstrojená karoserie, která je transportována do tryskacícho boxu, fixována ve 4 bodech rozpěrnými tyčemi proti deformaci. Musí také být vyvařena oka pro zavěšení ramen zvedáku. Tryskání, kterým je karoserie včetně střechy zbavena veškerých mechanických nečistot, zbytků tmelů, antikorozních nátěrů a rzi, se provádí suchým sklářským křemenným pískem při tlaku vzduchu 0,6 až 0,8 MPa. Korozí nadměrně poškozené nebo havarované díly a výztuhy karoserie jsou vyměněny za nové, původní použitelné jsou otryskány na čistý kov. Na třetím stanovišti „Montáž skříně na rám - Oprava a nástřik skříně“ je po ukončeném předchozím tryskání karoserie a následných karosářských opravách (například předního čela a jeho oblin) proveden antikorozní nástřik přípravkem TLUMEX. Postup opravy pokračuje úpravou výrobcem dodaného nového nosného rámu podvo ![]() Na čtvrtém stanovišti „Pokládání podlahy - Montáž plechů karoserie“ dochází k oplechování skeletu karoserie pozinkovaným plechem, lepení střešního pláště a aplikace antivibračních hmot. Na pátém stanovišti „Kompletace podvozku“ k celkové montáži skříně na podvozkový rám. Na šestém stanovišti „Lakování včetně přípravy“ je kostra karoserie včetně střechy vně i uvnitř odmaštěna. Provádí se základní nástřik barvou FORMEX. Po zaschnutí základu jsou veškeré nerovnosti karoserie vytmeleny polyesterovým tmelem. Po vytvrzení se místa př ![]() Na sedmém stanovišti „Lepení podlahy“ je podlaha opatřena vodovzdornou překližkou, na kterou je následně nalepena protiskluzová krytina. Zároveň probíhá montáž schodnic z antikorozního slzičkového materiálu. Na osmém stanovišti „Montáž vnitřní výbavy“ je autobus osazen všemi prvky interiéru (vnitřní boční a stropní umakarty, sedačky, přidržovací tyče, vnitřní osvětlení, apod.) a také je zasklen. Samozřejmostí je i dosazení elektronického zařízení: - palubní počítač, který ovládá odbavovací informační systém (orientační panely, strojky MYPOL pro označování jízdenek, orientační systém pro nevidomé a neslyšící cestující, apod.), - velko ![]() - radiostanice (vysílač/přijímač), která zaručuje spojení autobusu s centrálním dispečinkem nebo kmenovou garáží. Na devátém stanovišti „Kompletace vozu - uvedení do chodu“ je autobus po provedení posledních úprav zprovozněn. Provádí se celková kontrola vozidla včetně zkušební jízdy, která je zaměřena na bezchybnou funkci všech agregátů, brzd, servořízení, úniku všech provozních kapalin a vzduchu, na funkčnost vnitřního i vnějšího el. vybavení a osvětlení, apod. Na desátém posledním stanovišti „Repase - Předání vozu“ je dokončený autobus po provedené kontrola předán pracovníkům příslušné provozovny, před kterými jsou případně překontrolována různá zařízení a ovládací prvky. |
© CITYBUS