POPIS AUTOBUSU
Standardní městský
dvounápravový autobus.
Polosamonosná třídveřová karoserie je tvořena několika
navzájem sešroubovanými panely, zhotovenými ze svařované a
oplechované kostry s dokončenou povrchovou úpravou. Zasklení
všech oken je provedeno metodou lepení. Vnitřní stěny jsou
obloženy umakartem. Sedadla cestujících značky Vogel mají
plastovou kostru a jsou potažena odolnou textílií. Kabina
řidiče je uzavřená, přístupná pouze z interiéru. Do autobusu
se vstupuje třemi dvojdílnými dveřmi s vně výsuvnými křídly.
Výška podlahy od vozovky je 890 mm. Vůz má výrazně zvýšenou
střechu se třemi ventilačními poklopy, z nichž dva jsou
velkoplošné a mohou tak v případě nehody sloužit jako
únikový východ. Na pravé bočnici a také na obou čelech jsou
příslušně velké otvory pro montáž elektronických
informačních panelů.
Autobus je vybaven protiblokovacím systémem ABS,
protiprokluzovým ASR a také zpomalovacím retardérem.
|
|
TECHNICKÉ ÚDAJE |
Výrobce: |
Karosa,
s.p. Vysoké Mýto, ČSFR |
Celková délka: |
11275 mm |
Šířka: |
2500 mm |
Výška: |
3190 mm |
Rozvor
náprav: |
5600 mm |
Pohotovostní hmotnost: |
9500 kg |
Počet
míst k sezení: |
30 + 1 |
Počet
míst k stání: |
63 |
Celková obsaditelnost: |
93 + 1 |
Motor: |
LIAZ M 1.2 A ML 636 N
horizontální,
řadový, vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný
turbodmychadlem |
Objem
válců: |
11940 ccm |
Výkon: |
152 kW (207 HP) při 2000 1/min |
Převodovka: |
1.)
mechanická čtyřstupňová Famos 4 MS 105.033
2.) samočinná
třístupňová Praga 2M90 (viz poznámka) |
Přední
náprava: |
LIAZ, s nezávisle zavěšenými koly |
Zadní
náprava: |
Detva, jednostupňová |
Maximální rychlost: |
80 km 1/hod |
Poznámky: |
Mechanická převodovka byla v roce 1994 nahrazena samočinnou zn.
Praga 2M90, upravenou z typu 2M70 |
NÁKRES |
|
HLAVNÍ ROZDÍLY OPROTI STANDARDNÍ B732
- zasklení vozu provedeno
metodou lepení, okna bez posuvných či vyklápěcích ventilací
- odlišné provedení zadního čela, které tvoří jednolitý
sklolaminátový výlisek (není totožné s pozdější řadou 900)
- zvýšená střecha s rozměrnými ventilačními poklopy
- velkoplošné panely informačního systému, zabudované přímo do
karoserie
- jiný rozměr čelního okna
- uspořádaní interiéru, jeho obložení a vybavení
- zahraniční agregáty a příslušenství
atd.
|
Uvítám další fotografie a upřesňující informace o provozu
autobusu Karosa B732 "B17".
e-mail
|
|