Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré odpoledne. Dnes je Čtvrtek, 19. Prosince 2024


Dopravní podnik hlavního města Prahy - nový sněžný pluh vyjel do pražských ulic

24. 02. 2013 Témata: DP Praha, Hl. m. Praha, Tramvaje

logo_dp_prahaDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) letos poprvé nasadil nový sněžný pluh PSP01. Tuto novinku ve vozovém parku pořídil v loňském roce za přibližně 1,55 mil. Kč. Každá vozovna má k dispozici jeden tramvajový pluh. Tento je však výjimečný tím, že je na samostatném podvozku. Poháněn je speciálně upravenou tramvají typu T3R.P s evidenčním číslem 8300, která jej před sebou sune.

„Nový pluh je sestrojen na odklízení až třiceticentimetrové vrstvy sněhu. Pluh nasazujeme již při sněhové pokrývce 5-6 cm a pohybuje se rychlostí maximálně 30 kilometrů v hodině,” říká Bohumil Vandas z oddělení Technologie a obrábění a dodává: „Nejvíce nám samozřejmě pomáhá při intenzivním sněžení, jaké metropole zažívá právě dnes.”

První zkušební jízdy proběhly již během roku 2012. Během testování se zaznamenávaly problematické úseky v pražské dopravě, kde by mohlo dojít ke kolizi pluhu. Poprvé v ostrém provozu byl nasazen během ledna a února 2013, a to rovnou do nejvíce obtížných míst, tedy ve vyšších polohách Prahy - Bíla Hora, Petřiny, Kobylisy. Pluh zvládl svojí premiéru na výbornou a najel přibližně 300 kilometrů.

Pluh si úspěšně poradil i tam, kde měly stávající tramvajové pluhy potíže - tedy s odklízením sněhu na místech, kde vyšší pokrývka zmrzlého sněhu způsobovala poškozování podvozků nízkopodlažních tramvají.

„Zkušební provoz bude trvat celou letošní zimu. Zaměřujeme se během testování na funkční prvky pluhu jako ovládání výhybek a zamezení častější výměny žárovek potkávacích světel,” dodává Bohumil Vandas.

Radlici sněžného podvozku je možné používat v rozsahu 0 až 150 mm nad temeno kolejnice, ale z bezpečnostních důvodů je nastavena na minimální hranici 20 mm. Stanovená minimální rychlost je do 30 km/h, při průjezdu kolem zastávkových ostrůvků do 10 km/h.

Radlice rozeznává celkem tři režimy plužení, které se nastavují pomocí dálkového ovládání z kabiny řidiče v připojeném vozu T3R.P 8300. Tedy plovoucí polohu (radlice je uvolněná pro běžný provoz), přítlak (radlice je hydraulicky stlačována pro odstranění zledovatělé vrstvy) a nadlehčování (radlice je lehce nadlehčována pro plužení na zatravněných tratích).

Mimo zimní období je vůz ev.č. 8300 využíván jako osobní pro přepravu cestujících.


Seznam tramvajových sněžných pluhů DP Praha

tabulka_pluhy

Fotogalerie

pluh_83001Sněžný pluh vozovny Pankrác T3R.P  ev.č. 8300 na Kohinooru,  23.2.2013

pluh_54151Sněžný pluh vozovny Stašnice typu T3M  ev.č. 5415 na Čechově náměstí,  23.2.2013

pluh_54181Sněžný pluh vozovny Žižkov typu T3M  ev.č. 5418 na náměstí Míru, 23.2.2013

t3_5405Původní sněžné pluhy typu T3 nahradily tramvaje T3M.
Vůz ev.č. 5405 odstavený na likvidaci v Ústředních dílnách

Autor: TZ-DPP # # Zobrazeno: 4,623x     _________




Vložte příspěvek