Dopravní podnik hlavního města Prahy - NAD X-C
28. 03. 2013 Témata: Autobusy, DP Praha, Hl. m. Praha, Metro, Česká republika
O letošních Velikonocích ve dnech od 30. března do 1. dubna bude mezi stanicemi Muzeum a Pražského povstání obousměrně přerušen provoz metra. Výluka potrvá souvisle od sobotního rána 30. března a skončí ranním zahájením provozu v úterý 2. dubna. Důvodem výluky je celková oprava výhybky u stanice metra I. P. Pavlova. Rekonstrukce výhybky se uskuteční po 39 letech provozu. Provoz metra mezi stanicemi Háje - Pražského Povstání a Letňany - Muzeum bude zachován s tím, že v úseku Florenc - Muzeum budou vlaky jezdit pouze po jedné koleji. Mezi stanicemi Hlavní nádraží - Pražského povstání bude zavedena náhradní autobusová doprava XC s intervalem 7 - 8 minut, ve večerních hodinách 10 minut.
Důvodem výluky není jen výměna výhybky na 2. koleji u stanice I. P. Pavlova, ale i výměna dřevěných pražců před výhybkou č. 2 na sousední koleji a sanace dilatačního kolejového zařízení mezi stanicemi I. P. Pavlova a Vyšehrad. Po loňské velikonoční výluce, během níž proběhla výměna výhybky na první koleji I. P. Pavlova, tak budou ve stanici vyměněny obě výhybky mezi tratí C a traťovými spojkami k trati A.
Vypravení autobusů na linku NAD X-C
Popis samotné výměny výhybky
Přípravné práce k opravě probíhají již od začátku letošního března. Postupně byla demontována veškerá zařízení, která by hlavním pracím překážela a v tuto chvíli se naváží potřebný materiál a kolejivo. Koncem března bude na místo převezeno dvoucestné rypadlo, které bude odstaveno do vyloučené traťové spojky mezi linkami A a C.
Vlastní rekonstrukční práce spočívají v celkovém snesení výhybky včetně pražců a přívodní kolejnice, vytěžení 60 m3 štěrkového podloží, opravy odvodnění a penetraci betonů. Odvoz vytěženého štěrku a postupný návoz nového bude probíhat postupně v nočních přepravních výlukách.
Následně bude provedeno zaštěrkování, osazení nové výhybky, konečná úprava štěrkového lože a podbití, montáž přívodní kolejnice, osazení čelisťového závěru a připojení výhybky na elektromotorický přestavník. Na závěr bude seřízen chod výhybky, poté bude kompletně přeměřena geometrie kolejového svršku i přívodní kolejnice a provede se kontrola průjezdného průřezu.