Dopravní podnik hlavního města Prahy - testování elektrobusu Siemens-Rampini
22. 01. 2014 Témata: DP Praha, Hl. m. Praha, Česká republika
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvede ve dnech 22. až 26. ledna 2014 do zkušebního linkového provozu další elektrobus, tentokrát model Siemens-Rampini. Jedná se o zcela bezemisní elektrobus, který se díky své velikosti hodí do úzkých ulic centra města. V Praze si ho cestující budou moci vyzkoušet na lince č. 216. Snaha zlepšit životní prostředí ve městě a snížit závislost dopravy na fosilních palivech vede k postupnému využívání elektrických vozidel i v oblastech, které bývaly obsluhovány pouze autobusy se spalovacími motory.
Dopravní podnik začal od dubna roku 2003 na vybrané linky nasazovat midibusy (v rámci evropského projektu TRENDSETTER). Hlavním důvodem bylo zajištění dopravní obslužnosti v lokalitách, kde není možné vzhledem k šířkovým parametrům komunikací provozovat standardní autobusy. Již od počátku byl kladen velký důraz zejména na ekologičnost provozu. Dále pak od ledna roku 2010 byly na lince č. 292 v provozu dva elektrobusy, které ale kvůli poruchovosti musely být o dva roky později z provozu staženy.
„Našim dlouhodobým cílem je co nejvíce dopravně odlehčit středu města a jedním z kroků je zavádění ekologické hromadné dopravy mezi obtížně dostupná místa. Dopravní podnik téměř před jedenácti lety zavedl první takový spoj mezi zdravotnickými zařízeními na Praze 2. Linka byla od počátku vytížena a prokazatelně došlo ke snížení individuální dopravy v oblasti. V současné době ROPID připravuje výběrové řízení na provozování ekologické linky v oblasti Starého Města s možným prodloužením na Malou Stranu, kde v minulosti už byly elektrobusy zavedeny. Testování elektrobusů od různých výrobců nám může pomoci tentokrát vybrat spolehlivé vozy,” říká Jiří Pařízek, radní pro oblast dopravy.
DPP má nyní díky zápůjčce od vídeňského dopravního podniku možnost vyzkoušet technologicky vyspělý a plně ekologický elektrobus Siemens-Rampini. Hlavními přínosy elektrobusové dopravy jsou především nízké provozní náklady, ale také bezhlučný a bezemisní provoz. „Elektromobilita může do dalších let výrazně změnit naše vnímání a využívání elektrické energie. Proto jsem rád, že se dopravní podniky zamýšlejí nad budoucností dopravy a snižováním emisí z veřejné dopravy,” říká Eduard Palíšek, generální ředitel společnosti Siemens v České republice, a dodává: „Elektrobusy jsou jen malou ukázkou z našeho portfolia chytrých technologických řešení, které jsme schopni městům nabídnout v oblasti zvyšování komfortu jejich obyvatel.”
„Díky rozsáhlé tramvajové síti, jaká v Praze je, lze pro provoz elektrobusu Siemens-Rampini zajistit bez zásadních investic přímé dobíjení z vlastní energetické sítě. Dobíjení je velice jednoduché, rychlé a efektivní. Při čekání na konečné stačí zdvihnout sběrač na 10 - 15 minut a dobíjet. Pak může elektrobus vyrazit na další trasu a dojezd vozidla je tak prakticky neomezený,” shrnuje výhody elektrobusu Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.
Tato slova potvrzuje i Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí společnosti Siemens: „Elektrobus Siemens-Rampini je unikátní v tom, že představuje zcela čistý provoz bez přídavného naftového topení. Vozidlo se v zimě elektricky vytápí a v létě klimatizuje. Díky principu průběžného nabíjení na konečných zastávkách se podařilo významně zmenšit velikost a hmotnost akumulátoru energie.”
Fotogalerie
Příbuzné články:
292 - zde by tenhle elektrobus slušel nejvíce
Jenže umístí troleje na Florenci? Výhodou je, že nemusejí být v celé trase. Přesto řidičům se elektrobus nelíbí takže asi i zde z nápadu sejde.