Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobrý večer. Dnes je Čtvrtek, 19. Prosince 2024


Dopravní podnik otestuje další elektrobus - EBN 8 od společnosti SOR

06. 02. 2014 Témata: Autobusy, DP Praha, Hl. m. Praha, Česká republika

logo_dp_prahaPraha testováním dalšího elektrobusu jasně deklaruje svůj dlouhodobý cíl, a to odlehčit městu po dopravní stránce a postupně zavádět ekologický způsob dopravy na vybraných linkách. „Závislost na ropných palivech je třeba trvale snižovat a elektřina se dá získat i z obnovitelných zdrojů. Po zkouškách celo-elektrického vozidla s průběžným dobíjením nyní rádi vyzkoušíme další odlišný typ,” uvádí k novému testování technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Elektrobus SOR EBN 8 byl veřejnosti poprvé představen v létě roku 2012. Společnost SOR do této doby vyrobila devět elektrobusů, které jsou provozovány jak v České republice, tak i v zahraničí.

Obchodní ředitel společnosti SOR s.r.o. Jindřich Chudý k testování elektrobusu v Praze sdělil: „Před lety jsme již tento elektrobus v pražském provozu zkoušeli, bylo to však pouze na jeden den. Současné testování tak lépe ukáže, jak naše vozidlo dokáže obstát v porovnání s konkurencí.” Jeho slova doplnil obchodní ředitel společnosti Cegelec Praha a.s. Zdeněk Vytouš: „Elektrobusy jednoznačně přispívají ke snížení emisí ve městě a jsou vhodné na linky, které jsou méně kapacitně vytížené. Cílem zkušebního provozu bude ověřit jízdní vlastnosti v pražském kopcovitém terénu.”

Rozdíl oproti předchozímu modelu, který DPP otestoval v pražských podmínkách na konci ledna tohoto roku, je především v konstrukci a způsobu dobíjení. Elektrický pohon tvoří vodou chlazený asynchronní šestipólový trakční motor o výkonu 120-180 kW/400 VAC a trakční polovodičový měnič Cegelec. Oba jsou spolu s Lithium/Iontovými akumulátory o kapacitě 300 Ah umístěny v zadní části vozidla. Nabíjení se provádí prostřednictvím třífázové zásuvky ze zdroje napětí 3 x 400 VAC.

Spotřeba elektrické energie na 100 km je 0,7 až 0,9 kWh. Elektrobus SOR EBN 8 lze dobíjet pomocí běžné zásuvky 400 V. Nabíjení akumulátorů trvá přibližně jednu až osm hodin, podle zvoleného způsobu dobíjení (rychlonabíjení - pomalé nabíjení). Pro lepší představu, jedna hodina nabíjení znamená 25 ujetých km. Výrobcem udávaný standardní dojezd by měl v městském provozu být cca 150 až 180 kilometrů.

Testování vozidel na elektrický pohon od různých výrobců umožní DPP vybrat spolehlivé vozy. Technický ředitel DPP Jan Šurovský na závěr doplnil: „Aktuálně máme od třetího výrobce avizovanou další nabídku ke zkouškám elektrobusu. Je zřejmé, že před jakýmkoliv rozhodnutím musí proběhnout dlouhodobé zkoušky a jejich podrobné vyhodnocení.”

Technické vlastnosti elektrobusu SOR EBN 8:

Délka - 8 000 mm

Šířka - 2 525 mm

Výška - 2 920 mm

Rozvor náprav - 3 950 mm

Kapacita - 51 cestujících (z toho 16 sedících)

Celková hmotnost - 12 700 kg (maximální hmotnost 16 500 kg)

Maximální konstrukční rychlost je 80 km/h.

Fotogalerie:

elektrobus-sor-foto-02

elektrobus-sor-foto-01

elektrobus-sor-foto-03

Odkazy:

Autor: TZ-DPP # # Zobrazeno: 1,951x     _________




Vložte příspěvek