Dopravní podnik hlavního města Prahy - rekonstrukce tramvajové trati a komunikace v Bělehradské ulici byla dokončena
28. 11. 2015 Témata: DP Praha, Tramvaje, Česká republika
Dopravní podnik hl. m. Prahy obnoví provoz tramvají v Bělehradské ulici. Na své trasy se vrátí linky č. 11, 13 a 56. Sedmiměsíční rekonstrukce zahrnovala celkem 9 investičních projektů. Kromě tramvajové trati byla kompletně zmodernizována vozovka, chodníky, most přes Botič, osvětlení i inženýrské sítě či plynovod.
DPP ve spolupráci s TSK hl. m. Prahy a dalšími šesti společnostmi dokončil nejrozsáhlejší rekonstrukci pražské komunikace v roce 2015. V rámci stavby byla modernizována tramvajová trať v délce 1430 metrů v úseku od Tylova náměstí po Otakarovu ulici. Původní povrch s velkoplošnými panely byl nahrazen živičným podkladem se žlábkovou kolejnicí, což přispěje k významnému snížení hluku a trvanlivosti tratě.
„Rekonstrukce trati byla částí rozsáhlých oprav. Celá ulice se měnila prakticky od fasády k fasádě. Díky novému řešení zastávek a chodníků je úsek přehlednější a bezpečnější pro chodce. Jako na všech rekonstruovaných úsecích jsou samozřejmostí bezbariérové prvky a signalizace na zastávkách tramvají, chodnících i přechodech pro chodce. Rekonstrukce je svým objemem unikátní,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
Tramvajové zastávky Bruselská a Nuselské schody byly v průběhu rekonstrukce zcela přebudovány. Získaly novou podobu tzv. mysů, které poskytují větší bezpečí cestujícím. Ve směru do centra byla vybudována nová zastávka Pod Karlovem, která je stejně jako ostatní v rekonstruovaném úseku nově vybavena světelnými označníky. Zcela nové je také trolejové vedení. Při rekonstrukci byla demontována nosná konstrukce, bylo postaveno celkem 83 stožárů a byla provedena údržba kotevních závěsů na okolních budovách.
„Trolej v Bělehradské často poškozovaly projíždějící kamiony, jejichž řidiči nedodrželi zákaz vjezdu pro vozidla vyšší než 3,2 metru. Nově by měla situaci zlepšit měření vozidel pomocí čidel, které přes dispečink TSK přenesou informaci a SPZ na elektronické značení v zorném poli řidiče. Varovný systém bude dokončen v příštím roce,“ dodal Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
Rekonstrukce komunikace v Bělehradské ulici probíhala od května 2015 v rámci tří etap. Nejprve byl zprovozněn úsek od křižovatky Rumunská po Šafaříkovu ulici. Rekonstrukce tramvajové trati bude dokončena 28. listopadu 2015, kdy bude na trati zahájen zkušební provoz. Do konce prosince 2015 budou probíhat dokončovací práce na komunikaci v křižovatce Fričova, na předpolích mostu přes Botič a budou dlážděny chodníky ve směru do centra.
„Jsem rád, že můžeme konečně Pražanům oznámit, že je rekonstrukce Bělehradské ulice úspěšně zakončena. Vím, že zejména lidem bydlícím v okolí způsobila řadu komplikací a děkuji všem trpělivost. Věřím, že nyní si budou moci všichni užívat zrekonstruovanou ulici a uznají, že čekání stálo za to,” řekl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Bělehradská ulice dostala během rekonstrukce novou jednotnou podobu. Byla vyměněna konstrukce vozovky, instalováno nové vodorovné i svislé dopravní značení, položeno přes 9,5 tisíce metrů dlažby nebo vytvořena nová parkovací stání. Ulice získala řadu nových bezpečnostních prvků pro chodce, když bylo například zřízeno doplňkové přisvětlení přechodů pro chodce.
Fotogalerie
jak šel čas…
Foto: Pavel Korbel
Foto: Pavel Korbel
Foto: Roman Vanka
Foto: Roman Vanka
Foto: Roman Vanka
Foto: Ing. Jiří Beneš