Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré poledne. Dnes je Sobota, 21. Září 2024


ROPID - Informace k postupu přípravy změn v tramvajové dopravě

20. 01. 2016 Témata: Hl. m. Praha, Linky PID, Česká republika

logo_ropidOrganizace ROPID aktuálně shromažďuje a vyhodnocuje podněty od jednotlivých městských částí, které byly osloveny v listopadu 2015. Zatím však oficiální podněty na ROPID nedoputovaly ode všech.

Současně probíhá příprava rozsáhlé ankety pro cestující. V následujících týdnech se objeví na řadě pražských tramvajových zastávek různé druhy otázek, které budou umožňovat cestujícím, aby se do procesu přípravy změn aktivně zapojili. Podoba ankety bude v nejbližších dnech představena podrobněji.

Představou organizace ROPID je, že v oblasti tramvajové dopravy budou představeny tři návrhy možných změn.

  • První návrh („konzervativní návrh“) bude obsahovat řešení základních problémů, které se v tramvajové síti vyskytují. Rozsah změn v tomto návrhu nebude velký.
  • Představa podoby druhého návrhu je odvážnější, bude řešit zavádění nových spojení, například přímého tramvajového spojení mezi Strašnicemi a Palmovkou. Počet změn v druhém návrhu, pracovně nazvaném „směrový návrh“, bude výraznější.
  • Třetí návrh dle aktuální představy má poskytnout cestujícím a městských částem náhled na to, jak by síť tramvají vypadala, pokud by se po ní pohybovaly výhradně páteřní linky (tzv. Vídeňský model). V tomto „páteřním“ návrhu budou za účelem vyvolání diskuse zobrazeny možnosti zásadní koncepční změny v provozu linek tramvají v Praze.

ROPID bude předkládat všechny tři návrhy do diskuze jak s městskými částmi, tak s cestující veřejností a k termínu plánované realizace změn, kterým je 1. červenec 2016, bude připraveno řešení, na němž bude nalezena shoda. Jak přesně budou jednotlivé návrhy vypadat, zatím není dané, měly by být k dispozici na konci února 2016. Základním zadáním je, aby změny nestály žádné peníze navíc, ale současně platí, že v žádné variantě nedojde k tomu, aby z ulic mizely tramvajové spoje. Úseky, kde je nutné posílit, budou řešeny mírným oslabením v úsecích, kde nyní tramvaje jezdí nevytížené.

t3m_8033

Autor: TZ Ropid # # Zobrazeno: 2,304x     _________




Vložte příspěvek