Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré poledne. Dnes je Čtvrtek, 19. Prosince 2024


Dopravní podnik hlavního města Prahy - zahájení testovacího provozu na lince číslo 6

03. 02. 2016 Témata: DP Praha, Hl. m. Praha, Tramvaje, Česká republika

logo_dp_prahaTestování tramvaje EVO1 s cestujícími na pravidelném oběhu začalo 1. února 2016 na lince číslo 6, pořadí 3. Pokud projde náročnými zkouškami, stane se první jednočlánkovou plně nízkopodlažní tramvají, která bude jezdit v České republice.

evo1-uvod

Do pražských Opraven tramvají byla hrubá stavba prototypu tramvaje EVO1 dovezena z Aliance TW Team, obchodního sdružení firem PRAGOIMEX, Krnovských opraven a strojíren a VKV Praha. Následovalo zkompletování tramvaje, série úprav a prací na prototypu včetně lakování vnějších a vnitřních částí vozu, montáž klimatizace pro cestující nebo položení podlahy a zasklení oken. Všechny tyto práce probíhaly v Opravně tramvají DPP.

Dopravní podnik hl. m. Prahy  představil novou nízkopodlažní tramvaj - EVO1 dne 9.6.2015 za účasti náměstkyně primátorky Evy Kislingerové, generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše a vedoucího projektu EVO1 Rudolfa Johna.

V období mezi červnem a zářím tohoto roku byly na vozidle prováděny typové zkoušky předepsané platnou legislativou a Drážním úřadem jako například zkouška součinnosti brzd, zkouška hlučnosti a vibrací a zkušební provoz bez cestujících. Pokud se daný koncept tramvajového vozidla osvědčí a bude o něj zájem, Opravna tramvají naváže další spolupráci s autory prototypu tramvaje - Aliancí TW Teamu, a bude se tak podílet na sériové výrobě tramvaje EVO1. V rámci Aliance TW Teamu byly pro tramvaje typu EVO provedeny náročné výpočty pevnosti a odolnosti vozové skříně proti nárazům podle nových evropských norem v Ústavu aplikované mechaniky v Brně. Pro jejich ověření byla provedena koncem května 2015 jedinečná a u tramvají neobvyklá nárazová zkouška - crash test, která potvrdila správnost výpočtových postupů projektantů tramvají typové řady EVO.

Tramvaj k otestování včetně zkoušky vozu v provozu s cestujícími zapůjčila Dopravnímu Podniku firma PRAGOIMEX. „Na vývoji tramvaje EVO1 spolupracujeme s firmou PRAGOIMEX. Nyní musí samozřejmě projít všemi testy a následnou homologací vozidla. V další fázi vývoje budeme mít možnost otestovat ji v pražském provozu a kromě splnění všech technických parametrů, nás také bude zajímat hodnocení od cestující veřejnosti,” řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

V ulicích hlavního města bude snadné tramvaj ve zkušebním provozu rozlišit - její neotřelý design podtrhne žluto-bílo-černé provedení zvolené pro zkoušky v Praze. Další nezvyklostí je, že je tramvaj nízkopodlažní a zároveň jednočlánková, podobný typ není v Česku zatím k vidění. V Liberci sice jezdí tramvaj stejného typu, je ale dvoučlánková a je označená jako EVO2.

Tramvaj EVO1, známá jako „Evička”, byla poprvé veřejnosti oficiálně představena v červnu 2015 na veletrhu Czech Raildays 2015 v Ostravě.

V Praze byla prezentována 16.9.2015 v rámci akce “Zažít MHD jinak“. V tento den byla nasazena na vložené pořadí linky číslo 9.  Zkušební provoz s cestujícími na pravidelném oběhu byl zahájen 1.2.2016 na třetím pořadí linky číslo 6.

evo-a1

evo-a2

evo-a4

evo-a5

evo-a6

evo-a7

evo-a8

evo-a9

evo-a10

evo-a11

evo-a12

evo-a13

evo-a14

evo-a162

evo-a17

evo-a18

evo-a19

evo-a20

evo-a21

evo-a22

evo-a23

evo-a24

evo-a25

evo-a26

evo-a27

evo-a28

evo-a29

evo-a30

evo-a31

evo-a32

evo1

0033-1

evo1_0033

evo-a33

evo-a34

evo-a35

evo-a37

evo-a36

Autor: TZ-DPP # # Zobrazeno: 7,965x     _________




Vložte příspěvek