Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré poledne. Dnes je Pondělí, 23. Prosince 2024.


Dopravní podnik hlavního města Prahy - testování kloubového autobusu Mercedes-Benz CapaCity L - aktualizace

15. 02. 2016 Témata: Autobusy, DP Praha, Hl. m. Praha, Česká republika

logo_dp_prahaOficiální představení vozidla proběhlo v pondělí 8. února v autobusovém obratišti Letiště Václava Havla. Autobus je testován po dobu dvou týdnů na trase linky č. 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla, přičemž jsou simulovány provozní podmínky včetně umístění zátěže v interiéru. Prezentační jízdy pro veřejnost byly organizovány vždy v odpoledních hodinách v úterý 9. února, ve středu 10. února a v neděli 14. února 2016. Odjezdy prezentačních jízd z Nádraží Veleslavín probíhaly od 12:50 do 18:50 (vždy v hodinovém intervalu).

mb_uvod_20

„Co nejlepší spojení veřejnou dopravou na Letiště Václava Havla vnímám jako věc důležitou pro Pražany i návštěvníky našeho města. Není žádným tajemstvím, že zejména pokud mají cestující větší počet zavazadel, je pro ně v současnosti MHD často až třetí volbou za vlastním vozem či taxi. To chceme postupně změnit. Velkokapacitní autobus vnímám jako zřejmě nejlepší přechodnou volbu, než bude vybudováno komfortní železniční spojení z centra, uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

„Je v zájmu pražského Dopravního podniku dál zvyšovat kapacitu dopravy a komfort cestujících. Testováním velkokapacitního autobusu získáme řadu provozních dat a praktických zkušeností, které budou využity při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště. Autobus svou délkou a kapacitou zatím nemá v ČR obdoby,” uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Mimořádně dlouhý autobus měří téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metrů. Prezentační režim provozu na určené trase je umožněn díky dočasně udělené výjimce. V současné době se jedná o nejdelší dvoučlánkový autobus v Evropě, na jehož zapůjčení se pražský Dopravní podnik dohodl s výrobcem.

Mercedes CapaCity L o celkové hmotnosti 32 tun je určen především pro trasy s mimořádně vysokou přepravní poptávkou. Celkově pojme 190 cestujících, z toho je 38 míst určeno k sezení a 152 míst ke stání. Vozidlo plně splňuje v současnosti nepřísnější emisní normu Euro VI. „Prostřednictvím velkokapacitních autobusů lze snižovat objem dopravy ve městech, a tím také snižovat zátěž na životní prostředí. Moderní autobus CapaCity L nabízí unikátní velkokapacitní řešení pro extrémně vytížené linky, kde není možno z hlediska organizace dopravy zkracovat intervaly mezi spoji,” řekl Georg Kendlbacher, ředitel EvoBus Česká republika.

„Se současnou kapacitou kloubových autobusů se už dostáváme v letní letecké sezoně do svízelné situace a jestli bude počet cestujících na letišti dál přibývat tímto tempem, což by dle predikcí Letiště Praha a vývoje z posledních dvou let měl, budeme to muset řešit,” řekl ředitel organizace ROPID Petr Tomčík. „Přidávat další autobusy na č. 119 už nemá smysl, v letní sezoně navazují její spoje ve Veleslavíně v podstatě na každé metro. Než jezdit od metra dvěma autobusy za sebou, je méně nákladné mít jeden dlouhý. Při správném výběru interiéru by pobral o 40 lidí více, než dnešní kloubové linky č. 119.”

„Zkvalitnění služby v podobě větších a modernějších autobusů vnímáme jako velký krok dopředu. Především během letní sezony je poptávka po autobusovém spojení do centra velmi vysoká, denně linka č. 119 přepraví i přes 15 tisíc cestujících. Letos navíc očekáváme nárůst cestujících přibližně o 5 %, což se projeví i ve využití linky č. 119. Prostornější autobus s dostatečným místem na zavazadla se tedy stane nutností. Zároveň věříme, že se podaří docílit také barevného odlišení autobusů operujících na této lince, aby se výrazně zjednodušila orientace cestujících na přestupu,” řekl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu.

Harmonogram jízd autobusu:


8. února 2016
slavnostní zahájení provozu v areálu Letiště Václava Havla (prezentační jízda pro hosty a novináře)

9. - 10. února 2016
prezentační jízdy pro veřejnost, odjezdy z Nádraží Veleslavín (každou hodinu v časovém intervalu od 12.50 do 18.50 hodin)

11. - 13. února 2016
zkušební provoz autobusu se zátěží a bez cestujících (od 5.00 do 24.00 hodin)

14. února 2016
prezentační jízdy pro veřejnost, odjezdy z Nádraží Veleslavín (každou hodinu v časovém intervalu od 12.50 do 18.50 hodin)

15. - 18. února 2016
zkušební provoz autobusu se zátěží a bez cestujících (od 5.00 do 24.00 hodin)

Základní technické parametry autobusu:

Typ:                                          Mercedes-Benz 628.05 CapaCity L
Výrobce:                                EvoBus GmbH, Německo
Délka:                                        20 995 mm
Šířka:                                          2 550 mm
Výška:                                       3 350 mm
Celková hmotnost:               32 000 kg
Pohotovostní hmotnost:  19 110 kg
Celková kapacita:                 190 osob (38 sedících, 152 stojících)
Motor:                                       Mercedes-Benz OM 470, vznětový šestiválec
Emisní norma:                       EURO VI
Objem válců:                          10 677 cm3
Maximální výkon:               265 kW při 1 800 ot.min-1
Převodovka:                           ZF EcoLife, automatická šestistupňová

mb6

mb12

mb1

mb13

mb-39

mb7

mb11

mb9

mb5

mb14

mb2

mb10

mb34

mb3

mb4

mb24

mb201

mb23

mb22

mb21

mb35

mb33

mb31

mb30

mb29

mb28

mb27

mb26

mb25

mb37

mb36

mb38

Autor: Citybus # # Zobrazeno: 4,847x     _________




Vložte příspěvek