Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré odpoledne. Dnes je Pondělí, 23. Prosince 2024.


SOR Libchavy - Czechbus 2016

03. 12. 2016 Témata: Technika, Výrobci, Česká republika

sor-logosor-uvodSOR Libchavy představil na veletrhu Czechbus 2016 elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu. Společnost SOR Libchavy je dlouhodobým a stabilním výrobcem dopravních prostředků pro hromadnou přepravu osob. Společnost každým rokem rozšiřuje svoje portfolio a neustále vyvíjí nová řešení pro vozy hromadné dopravy. V letošním roce připravila nový model elektrobusu, který nyní představuje veřejnosti. Druhou novinkou je parciální trolejbus, který dokáže využít pomocného bateriového pohonu.

SOR - Elektrobus nové generace

SOR Libchavy uvádí na trh svůj první elektrobus s plně nízkopodlažní platformou. Vůz s délkou 12 m je zároveň prvním třídveřovým vozem, který má jednotnou šířku všech dveří (1,2 m). Elektrobus nabízí celkem 35 míst k sezení, nicméně obsaditelnost lze nakonfigurovat dle požadavků provozovatelů. Elektromotor vozidla má výkon 160 kW, baterie mají kapacitu 362 Ah a napětí 600 V. Celkové množství uložené elektrické energie v bateriích odpovídá 225 kWh a baterie samotné jsou umístěny v boxech na střeše vozu, což umožňuje využít prostor pro cestující na maximum. Vůz je schopný urazit v městském provozu na jedno nabití až 150 km s ponecháním cca 20% rezervy. Elektrický pohon dodala firma RAIL ELECTRONICS CZ..

sor0

SOR - Trolejbus s pomocným bateriovým pohonem

Společnost představuje i svojí druhou novinku - dvanáctimetrový parciální trolejbus s pomocným bateriovým pohonem. Vozidlo s označením SOR TNB 12 využívá motor o výkonu 175 kW od společnosti Pragoimex. Je vybaveno rekuperací elektrické energie, přičemž prioritně je rekuperovaná energie předávána do trakčních baterií, kapacita baterií je 56,4 kWh. Vozidlo je vybaveno poloautomatickými sběrači. Trolejbus je schopný ujet až 15 km na plnou kapacitu baterií. Bateriový box je vybaven samostatnou klimatizací, zajišťující optimální pracovní podmínky pro baterie, z důvodu dosažení maximální životnosti baterií. Vozidlo je vybaveno sedadly pro přepravu 27 sedících cestujících. Vnitřní prostor pro cestující není nijak omezen aplikací trakčních baterií, díky jejich umístění na střeše vozidla. Trolejbus je vybavený kompresorovou klimatizační jednotkou pro cestující a řidiče.

Česká společnost SOR Libchavy během své 25 leté historie vybudovala stabilní zázemí pro výrobu a prodej dopravních prostředků pro hromadnou přepravu osob. Společnost působí převážně na českém a slovenském trhu, dalšími odběrateli jsou např. Polsko, Německo, Estonsko nebo Bulharsko. SOR Libchavy nabízí moderní typy autobusů, trolejbusů a elektrobusů dle modelových řad i nestandardní provedení na přání klientů. Společnost zajišťuje kromě samotné výroby i servis, opravy a prodej náhradních dílů. Firma SOR Libchavy je součástí skupiny EP Industries.

sor_20

Fotogalerie:

sor13

sor1

sor2

sor3

SOR

NS12

sor4

sor5

sor6

sor7

sor9

sor10

sor11

sor12

sor14

sor15

sor_21

sor_22

sor_23

sor_24

sor_25

sor_26

sor_27

sor_28

Venkovní expozice:

sor_30

sor_40

sor_41

sor_42

sor_43

sor_44

Aktuální produktová řada:

sor-letak-1

sor-letak-1a

sor-letak-2

sor-letak-2a

sor-letak-3

sor-letak-3a

sor-letak-4

sor-letak-4a

sor-letak-5

sor-letak-5a

sor-letak-6

sor-letak-6a

sor-letak-7

sor-letak-7a

sor-letak-8

sor-letak-8a

sor-letak-9

sor-letak-9a

sor-letak-10

sor-letak-10a

sor-letak-11

sor-letak-11a

sor-letak-12

sor-letak-12a

sor-letak-13

sor-letak-13a

sor-letak-14

sor-letak-14a

sor-letak-15

sor-letak-15a

sor-letak-16

sor-letak-16a

Autor: Citybus # # Zobrazeno: 8,693x     _________




Vložte příspěvek