Dopravní podnik hlavního města Prahy - Proseckou ulici zaplnily elektrobus a trolejbusy - FOTOGALARIE
16. 10. 2017 Témata: Autobusy, DP Praha, Hl. m. Praha, Trolejbusy, Česká republika
Postupné testování elektrobusů a trolejbusů v pražské hromadné dopravě se posouvá do další fáze. Po vyhotovení téměř kilometr dlouhého trolejového vedení zbývá již jediné, vyzkoušet tuto trasu novými vozidly.
Neděle 15. října 2017 byla ve znamení důležitého milníku v pražské hromadné dopravě. Cestující veřejnost (přibližně od 9.30 hodin) dostala příležitost seznámit se s novým elektrobusem SOR NS12 a trolejbusem SOR TNB 12, zástupci hlavních představitelů budoucí ekologické dopravy v Praze. Prosecká ulice, na které byla vystavěna trolejbusová trať hostila slavnostní akci, která byla zároveň i připomínkou ukončení provozu pražských trolejbusů, jejichž provoz byl ukončen k 16. říjnu 1972 - tedy před 45 lety.
Dopravní podnik v rámci zkušebního provozu testuje elektrobusy již od roku 2010. Posledním otestovaným vozem se stal elektrobus SOR EBN 11, který na lince číslo 163, respektive 213, najezdil v pravidelném provozu přibližně 140 tisíc kilometrů, což z něj dělá jeden z nejúspěšnějších elektrobusových projektů i v rámci evropského měřítka.
Setkání generací
Fanoušci pražské hromadné dopravy mohli obdivovat historický trolejbusu Tatra T400 (evidenční číslo 431), typického představitele téměř 36letého provozu trolejbusů na území hlavního města Prahy, který je již od roku 1972 ve sbírce Muzea MHD v pražských Střešovicích.
Pamětníci jistě vzpomínají na okamžik, kdy přesně tento vůz (s nápisy „Trolejbusy se loučí s Prahou, Praha se loučí s ” a „Dnes jezdíme naposledy”) 16. října 1972 krátce po půlnoci zatahoval do vozovny Smíchov, čímž byl na dlouho dobu ukončen provoz trolejbusů v Praze. Pověstnou třešničkou na dortu bude i účast řidiče, který odřídil tuto poslední jízdu, Oto Drozda.