ARRIVA - změna vizuální identity
26. 11. 2017 Témata: ARRIVA, Česká republika
Ve všech čtrnácti evropských zemích, kde je Arriva aktivní, prochází společnost postupnou změnou vizuální identity - mění logo, barvy i font používaného písma. Novinky se začínají objevovat už i v České republice. Oficiálně představila Arriva v Praze nové logo ve středu 22. listopadu na veletrhu CZECHBUS.
Logo vychází z dominantního stylizovaného písmene A tvořeného třemi prstenci a doplňuje ho název společnosti psaný novým fontem a malými písmeny. Nové logo se už postupně objevuje na autobusech, vlacích, lodích nebo kolech, které Arriva v Evropě provozuje.
„Už začátkem letošního roku přešla Arriva na nové barvy. Původní dominantní zelená se víc přiblížila modrému spektru a druhou velmi důležitou barvou se stala tmavě modrá,” říká šéf komunikace Arrivy v České republice Jan Čermák. „V nových barvách už od poloviny roku tvoříme všechny materiály pro cestující, náborovou kampaň i náš časopis ArRevue. Nyní přidáváme nové logo a další prvky nové vizuální identity.”
Nové logo se v Česku postupně objeví na všech více než 2 000 autobusech, 35 trolejbusech a pěti vlacích, které u nás Arriva provozuje. Barevné schéma Arrivy často odpovídá požadavkům objednavatelů, pro které Arriva v Česku dopravu zajišťuje. Jiné barvy mají mít její autobusy v systému Pražské integrované dopravy (kombinace červené, modré a bílé), jiné v rámci Dopravy Ústeckého kraje (svítivě zelená) a jiné zas například na linkách, které objednává pro své obyvatele Olomoucký kraj (čistě bílá). Na těchto autobusech Arriva pouze změní své logo a dál bude respektovat grafický styl systému, pro který jezdí.
„Neplánujeme ani žádné velké změny barev ostatních autobusů,” upozorňuje Jan Čermák. „Dojezdí v současném designu a nové autobusy budeme pořizovat v nových barvách v rámci jejich přirozené obnovy. Společně se základním logem se ale změní i loga lokálních produktů, jako je například v Česku Arriva Express.”