Nová linka Pražské integrované dopravy číslo 293
11. 03. 2010 Témata: Hl. m. Praha, Linky PID, Veolia Transport Praha, Česká republika
V pondělí 8. března zahájila provoz nová linka Pražské integrované dopravy číslo 293, jezdící na trase Háje - Šeberák. Linka je v souvislosti s rozvojem nízkokapacitních autobusových linek v rámci Pražské integrované dopravy (PID) obsluhována nízkopodlažními vozidly společnosti Veolia Transport Praha . Ta zajišťují pohodlný nástup a výstup především starším a pohybově handicapovaným spoluobčanům nebo rodičům s kočárky. Autobusy jsou vybaveny mechanickou sklopnou plošinou umožňujicí cestovat také osobám se sníženou pohyblivostí.
Linka číslo 293 je provozována v pracovních dnech od 6:00 do 20:00 hodin v taktovém intervalu 30 minut, všechna nasazená vozidla jsou nízkopodlažní. Provoz linky číslo 293 je spolufinancován Městskou částí Praha 11.
„Veolia Transport Praha je potěšena, že byla vybrána za provozovatele této linky. Věříme, že uspokojíme důvěru objednatele a spokojeni budou i cestující. Ti se mohou v Praze poprvé svést našim novým částečně nízkopodlažním malokapacitním autobusem SOR CN 8,5 v barvách Veolia Transport, který plně vyhovuje parametrům této linky,” řekl k zahájení provozu Daniel Adamka, manažer rozvoje Veolia Transport Česká republika.
SOR CN 8,5 je malokapacitní, částečně nízkopodlažní (LE) autobus českého výrobce, má přepravní kapacitu až 57 cestujících, z toho 25 sedících. Ve vozidle mohou zároveň cestovat až dvě osoby pohybující se pomocí invalidního vozíku. Veolia Transport Praha je prvním dopravcem, který v hlavním městě nasadil na linku MHD tento malokapacitní autobus značky SOR.
Technické parametry autobusu SOR CN 8,5:
- délka/šířka/výška 8400 mm/2 550 mm/2950 mm
- šestistupňová mechanická převodovka
- provozní hmotnost 7100 kg
- největší technicky přípustná hmotnost 11990 kg
- vozidlo splňuje emisní normu EURO 4
- obsaditelnost: počet míst celkem 57+1 (řidič), k sezení 25, k stání 32
- fotogalerie linky číslo 293
Na linku si lidé postupně zvykají, ale je pravda, že v sedlech bývá dosti málo obsazená. A vzhledem k velké vzdálenosti zastávek Šeberák a U Kunratického lesa by bylo zastavování na Volze více než logické…
Ulice K Verneráku je pro MHD z hlediska průjezdu tabu ze strany místní části Kunratice(úspěšně vetuje všechny snahy ROPIDU a ani primátor Prahy na ně nemá) a taky z důvodu katastrofálního stavu na území Jižního města(kdo tam tudy jezdí ví o čem je řeč)-budoucí ukončení u IKEMu je opětovně dost nelogické-dvě stanice pod je hlavní vchod do nemocnice kde je na parkovišti dost placu na otočení(nikdy nejsou plné ani v neděli o návštěvách)-nehledě že tudy jezdí invalidní linka