Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré ráno. Dnes je Pátek, 27. Prosince 2024


Nová linka Pražské integrované dopravy číslo 293

11. 03. 2010 Témata: Hl. m. Praha, Linky PID, Veolia Transport Praha, Česká republika

logo_pid V pondělí 8. března  zahájila provoz nová linka Pražské integrované dopravy číslo 293, jezdící na trase Háje - Šeberák. linka_293_uvod1Linka je v souvislosti s rozvojem nízkokapacitních autobusových linek v rámci Pražské integrované dopravy (PID) obsluhována nízkopodlažními vozidly společnosti Veolia Transport Praha . Ta zajišťují pohodlný nástup a výstup především starším a pohybově handicapovaným spoluobčanům nebo rodičům s kočárky. Autobusy jsou vybaveny mechanickou sklopnou plošinou umožňujicí cestovat také osobám se sníženou pohyblivostí. 
Linka číslo 293 je provozována v pracovních dnech od 6:00 do 20:00 hodin v taktovém intervalu 30 minut, všechna nasazená vozidla jsou nízkopodlažní. Provoz linky číslo 293 je spolufinancován Městskou částí Praha 11.
 „Veolia Transport Praha je potěšena, že byla vybrána linka_293_uvod2za provozovatele této linky. Věříme, že uspokojíme důvěru objednatele a spokojeni budou i cestující. Ti se mohou v Praze poprvé svést našim novým částečně nízkopodlažním malokapacitním autobusem SOR CN 8,5 v barvách Veolia Transport, který plně vyhovuje parametrům této linky,” řekl k zahájení provozu  Daniel Adamka, manažer rozvoje Veolia Transport Česká republika.
SOR CN 8,5 je malokapacitní, částečně nízkopodlažní (LE) autobus českého výrobce, má přepravní kapacitu až 57 cestujících, z toho 25 sedících. Ve vozidle mohou zároveň cestovat až dvě osoby pohybující se pomocí invalidního vozíku. Veolia Transport Praha je prvním dopravcem, který v hlavním městě nasadil na linku MHD tento malokapacitní autobus značky SOR.

  linka_293_uvod3Technické parametry autobusu SOR CN 8,5:

  • délka/šířka/výška 8400 mm/2 550 mm/2950 mm
  • šestistupňová mechanická převodovka
  • provozní hmotnost 7100 kg
  • největší technicky přípustná hmotnost 11990 kg
  • vozidlo splňuje emisní normu EURO 4
  • obsaditelnost: počet míst celkem 57+1 (řidič), k sezení 25, k stání 32
  • fotogalerie linky číslo 293

Autor: Veolia Transport # # Zobrazeno: 14,436x     _________




12 Příspěvků v “Nová linka Pražské integrované dopravy číslo 293


  1. Petr.03, 11 Březen 2010 v 20:35

    Muj postřech z provozu: Jeden vuz SOR 8,5 , ostatní velbloudem 11,5. Jediny na cele lince,co nechapu je,proč když je takto trasována,nezastavuje v zastávce Volha.Přitom přes ní jede.A pak objíždí celé kunratice po spojce. Trošku jsem čekal, že když to bude provozováný minibusem, tak že to bude vedeny třeba přes ulici k verneráku.ale to je asi stejně nemožné.


  2. Admin -rv-, 11 Březen 2010 v 21:11

    Autobus SOR BN 10.5 je na linku nasazován dočasně, než bude dodán druhý nový autobus SOR CN 8.5.


  3. Svobodnik, 11 Březen 2010 v 21:16

    Podle mě tato linka nezajíždí do zastávky Volha, aby nebyla zbytečně přeplňována studenty jezdícími do přilehlých kolejí, kteří můžou využít velkokapacitní linky (177,197).


  4. Jebo, 11 Březen 2010 v 22:03

    Na té CN8.5 mě zaujala jedna věc. Samotný vůz mě nepřekvapil, jel jsem s ním již u Audis Busu. Ale dívím se, že má východočeskou SPZ, když už je vlastně Veolie. A jejich NB12 ji má taky a to je tady víc než rok. Předpokládám, že byla ta NB12 odkoupena, když má už pěknou dobu digitály.


  5. Admin -rv-, 11 Březen 2010 v 22:19

    Aktuální RZ obdržel vůz číslo 1244 již u výrobce kvůli časové tísni, aby stihl zahájit provoz nové linky a měl by být přeregistrován.


  6. Petr.03, 11 Březen 2010 v 22:20

    Co se tyka obsaditelnosti na teto lince,prijde mi,ze je dosti slaba.U velkokapacity je urcite,u mensiho to neni tak patrne.Nevim,zda bude mit tato linka velke vytizeni.Usek Haje az Chodov asi uplatneni najde,tam puvodni 197 docela chybi,ale ten zbytek,nevim nevim.Škoda že to nejezdi tou ulici k verneraku.Udelat tam jeste stanici nekde za tim rybnikem mezi domkama,a myslim si,ze by byla vice vytizena,i pres to,ze bude se tocit na kulataku na benesovske.


  7. mirekPR, 11 Březen 2010 v 23:01

    SOR BN 10.5 s ev. č. 1249 jezdil pravděpodobně na MHD Přerov jako linka č. 8 se SPZ 4T9 0785. Tuto skutečnost nemám potvrzenou. Fotografii z posledního dne provozu na MHD Přerov tj. 31.12.2009 mám k dispozici. MHD Přerov provozuje od 1.1.2010 SAD Trnava.


  8. Petr.03, 12 Březen 2010 v 22:16

    jeste mam dotazek.Nevi nekdo,jak by mela vypadat priblizne trasa teto linky po otevreni ulice k seberaku?


  9. Svobodnik, 13 Březen 2010 v 16:07

    měla by jet až k ikemu


  10. -fn-, 24 Březen 2010 v 7:34

    Nechápu obavu z přeplňování studenty, když linka nevede ke stanici metra. Naopak by ji mohla vytížit hrstka těch, kteří k metru výjimečně nechtějí. Leda že by se všichni chtěli v létě koupat v Šeberáku nebo navštívit Chodovskou tvrz, pak by byla obava na místě. Osobně si myslím, že sloučení se 197 zajišťovanou také nízkopodlažními vozy by za současného stavu bylo více než logické. Teprve po prodloužení k IKEM může linka získat jakýs takýs smysl.


  11. Zdeněk, 24 Březen 2010 v 9:22

    Ulice K Verneráku je pro MHD z hlediska průjezdu tabu ze strany místní části Kunratice(úspěšně vetuje všechny snahy ROPIDU a ani primátor Prahy  na ně nemá) a taky z důvodu katastrofálního stavu na území Jižního města(kdo tam tudy jezdí ví o čem je řeč)-budoucí ukončení u IKEMu je opětovně dost nelogické-dvě stanice pod je hlavní vchod do nemocnice kde je na parkovišti dost placu na otočení(nikdy nejsou plné ani v neděli o návštěvách)-nehledě že tudy jezdí invalidní linka


  12. Dan, 23 Září 2010 v 18:46

    Na linku si lidé postupně zvykají, ale je pravda, že v sedlech bývá dosti málo obsazená. A vzhledem k velké vzdálenosti zastávek Šeberák a U Kunratického lesa by bylo zastavování na Volze více než logické…


Vložte příspěvek