Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré ráno. Dnes je Středa, 24. Ledna 2018


Historie linky číslo 206 v trase Strašnická - Jesenická

01. 01. 2009 Témata: -Dopravní obsluha, DP Praha, Hl. m. Praha, Linky PID, Česká republika

logo_dp_prahaDne 20. prosince 1980, v souvislosti se zahájením provozu metra na prodloužené lince II.A ze stanice Náměstí Míru do stanice Želivského, byla zavedena nová linka číslo 206 (Želivského – Sídliště Zahradní Město, západ) v celotýdenním provozu.

pid_linka_206_uvod1
Z autobusového terminálu „Želivského“, ve kterém byly zajištěny přestupní vazby na metro a návaznou tramvajovou dopravu, byla vedena vpravo ulicí Pod Židovskými hřbitovy, opět vpravo na Vinohradskou ulici a na následující křižovatce vlevo do ulice Jana Želivského (v opačném směru se jednalo u část ulice Votické). Autobusy linky číslo 206 dále pokračovaly přímo ulicemi Soběslavskou, U zdravotního ústavu a Ruskou, v níž byly umístěny zastávky Bělocerkevská, Murmanská a Pod Rapidem. Posledně jmenovaná ulice přivedla autobusy na křižovatku s ulicí V olšinách, do které zabočily vlevo a následně vpravo do Průběžné ulice. V těchto ulicích byla trasa směřována souběžně s tramvajovou tratí. Za zastávkou Nádraží Strašnice autobusy opustily tramvajovou trať „Průběžná – Nádraží Hostivař“ zabočením vpravo do ulice V korytech. Následující zastávky Jawa Strašnice a Želivecká byly situovány na této komunikaci spojující Strašnice se Zahradním Městem. Konečná zastávka Sídliště Zahradní Město, západ byla umístěna západně od ulice V Korytech, na počátku Jesenické ulice.
Od 12. července 1987 se trasa linky v souvislosti se zahájením provozu metra na prodloužené lince III.A ze stanice Želivského do stanice Strašnická změnila. Linka začala obsluhovat novou stanici metra Strašnická, kam byla přesunuta z dosavadní konečné zastávky Želivského. Z konečné zastávky Strašnická byla tedy ulicí V Olšinách přivedena z opačné strany na křižovatku s Průběžnou ulicí, do které autobusy zabočily vlevo a přes zastávku Nádražípid_linka_206_uvod2 Strašnice pokračovaly po své původní trase na konečnou zastávku Zahradní Město, Jesenická (nový název původní konečné zastávky). V opačném směru byla trasa z ulice V korytech vedena na křižovatce s Průběžnou ulicí přímo do ulice Starostrašnické (dnes Ke Strašnické), v níž byla pro tento směr situována zastávka Nádraží Strašnice. Trasa dále postupovala přímo do ulice Kolovratské a K Rybníčkům se zastávkou Štěchovická. Na následující křižovatce autobusy linky číslo 206 odbočily vlevo do ulice Solidarity, opět vlevo do ulice V Olšinách a přijely ke konečné zastávce Strašnická.
Přibližně v letech 1990 až 1994 byla také v Průběžné ulici, mezi zastávkami Strašnická a Nádraží Strašnice, zřízena jednosměrná zastávka Na Hroudě.
Na počátku devadesátých let byl omezen rozsah provozu linky, která nově začala přepravovat cestující již jen ve špičkách pracovních dnů. O letních prázdninách již zpravidla bývala dočasně zrušena.
Na linku číslo 206 byly v pravidelném provozu nasazovány standardní autobusy, doloženo je jejich vypravování z provozoven Libeň a Vršovice.

Linka číslo 206 byla zrušena dne 17. listopadu 1995 z důvodu optimalizace linkového vedení v oblasti Prahy 10. Její nízká kapacita se částečně převedla na linku číslo 188 (Želivského – Kavčí Hory).

 
Poslední den provozu linky číslo 206:
Kmenová linka
pořadí
Ev. č.
Typ vozu
provozovna
206
1
7018
Karosa B731
Vršovice

 

Jízdní řády poskytl: Tomáš Procházka. Děkujeme. 

ikona_fotogalerie

Autor: Citybus # # Zobrazeno: 9,201x     _________




Vložte příspěvek