Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré ráno. Dnes je Středa, 24. Ledna 2018


Historie linky číslo 214 v trase Petřiny - Uhelné sklady

01. 01. 2009 Témata: DP Praha, Hl. m. Praha, Linky PID, Česká republika

logo_dp_prahaDne 14. srpna 1978, v souvislosti se zahájením provozu metra linky A v úseku Leninova (dnes Dejvická) – Náměstí Míru, byla zavedena nová linka číslo 214 (Petřiny – Uhelné sklady) provozovaná v sedle a v přepravních špičkách pracovních dnů.

pid_linka_214_uvod1

Z konečné zastávky Petřiny, kde byly zajištěny přestupní vazby na návaznou tramvajovou dopravu, byla vedena ulicí Na Petřinách podél tramvajové trati přes zastávku Obchodní dům Petřiny ke křižovatce s Mackovou ulicí (dnes Ankarská), do níž autobusy zabočily vpravo a obsloužily zastávky Koleje Větrník (pouze v opačném směru), Větrník a Vypich. Za poslední uvedenou zastávkou zabočily na křižovatce „Vypich“ opět vpravo do ulice Bělohorská a přes zastávku Malý Břevnov se souběžně s tramvajovou tratí dostaly do Karlovarské ulice. Za tramvajovou smyčkou, u které byla situována autobusová zastávka Bílá Hora, pokračovaly stejným směrem ulicí Karlovarská silnice (dnes Karlovarská) přes zastávky Pod Hřbitovem a Karlovarská silnice. Těsně před hranicemi hlavního města Prahy zabočily vpravo do ulice Na hůrce vedoucí k uhelným skladům, před kterými bylo umístěno autobusové obratiště s konečnou zastávkou.
Od 21. května 1980 se počet spojů omezil a linka se provozovala jen v přepravních špičkách pracovních dnů.
V roce 1980 byla přejmenována zastávka Karlovarská silnice, která získala nový název „Drnovská“. Došlo také k přemístění autobusového obratiště Uhelné sklady blíže ke Karlovarské ulici.
V průběhu let 1986 až 1989 byla v úseku Drnovská – Uhelné sklady zřízena nová zastávka STAST (pouze v tomto směru).
Zřejmě od roku 1990 se na lince vyskytovala i menší část spojů jedoucí jen v částipid_linka_214_uvod2 trasy Uhelné sklady – Bílá Hora.
Zastávka Větrník získala v průběhu roku 1991 nový název „Nad Markétou“ a od 1. července 1995 byla novým názvem „Jiviny“ opatřena i stávající zastávka Drnovská.
Od 13. května 1996 se linka číslo 214 podstatně omezila – ráno byla zajištěna dvěma páry spojů a odpoledne jedním v trase Uhelné sklady – Petřiny.
Na linku byly v pravidelném provozu nasazovány standardní autobusy Dopravního podniku hlavního města Prahy. Doloženo je jejich vypravování z provozoven Dejvice a Řepy.
Provoz linky byl na základě zastavení činnosti uhelných skladů a následných přepravních průzkumů ukončen dne 28. června 1996. Její nízká kapacita se v úseku Petřiny – Vypich převedla na linky číslo 179 a 191 a v úseku Vypich – Jiviny na linku číslo 108.
Nelze opomenout, že řidiči autobusů často zajížděli i do rozsáhlého areálu uhelných skladů za příslušnou finanční odměnu poskytnutou uhlíři. 
 
Z původního areálu Uhelných skladů zbyla pouze administrativní budova. Území je v současnosti využíváno jako komerční zóna, kde se nachází například sídlo společnosti EvoBus Bohemia.

pid_linka_214_uvod3

 

Jízdní řády poskytl: Tomáš Procházka. Děkujeme. 

Autor: Citybus # # Zobrazeno: 7,343x     _________




Jeden příspěvek v “Historie linky číslo 214 v trase Petřiny - Uhelné sklady”


  1. martin, 19 září 2012 v 0:43

    řidiči zajížděli protože se vozily stále stejní klienti. gps nebyla a v té době bylo možné i nemožné.

    p.s. na lince 246 (nádraží radotín - cementárna radotín) také řidiči zajížděli se “otáčet” do areálu. likdoi si toho vážili při špatném počasí.


Vložte příspěvek