Historie linky číslo 276 v trase Bohnice, Visla - Sídliště Černý Most II
01. 01. 2009 Témata: -Dopravní obsluha, DP Praha, Hl. m. Praha, Linky PID, Česká republika
Dne 3. dubna 1991, v souvislosti s optimalizačním opatřením v severovýchodní části hlavního města Prahy, byla zavedena nová linka číslo 276 (Bohnice, Visla – Sídliště Černý Most) provozovaná v přepravních špičkách pracovních dnů. Tím došlo k obnovení původního spojení Černého Mostu se sídlištěm Bohnice, které představovala v letech 1979 až 1990 linka číslo 177. Trasa této linky byla od 3. dubna 1991 zkrácena o úsek Harfa - Tesla Hloubětín do trasy Bohnice, Nisa - Harfa.
Z konečné zastávky Bohnice, Visla byla trasa vedena Zhořeleckou ulicí na křižovatku s ulicí Lodžská, do níž autobusy této linky zabočily vpravo a obsloužily zde zastávky Zhořelecká a Krakov. Na jejím konci pokračovaly vlevo do ulice K Pazderkám se zastávkami Na Pazderce (pouze v tomto směru) a Dunajecká. Po jižním okruhu bohnického sídliště postupovaly dále přímo do Čimické ulice, v níž byly umístěny zastávky Pískovna, Písečná a Kobyliské náměstí. Za následující křižovatkou byla trasa vedena rovně do ulice Pod Sídlištěm se zastávkou Střelničná, ve které byly zajištěny přestupní vazby na návaznou tramvajovou dopravu. Přes další křižovatku se dostala opět v přímém směru do Střelničné ulice, kde souběžně s tramvajovou tratí „Střelničná - Sídliště Ďáblice“ obsloužila zastávky Ládví a Štěpničná. Za posledně jmenovanou zastávkou se vedení linky číslo 276 oddělilo od tramvajové trati a postupovalo mírně vpravo Vysočanskou ulicí se zastávkami Liberecká, Sídliště Prosek a Prosek (před křižovatkou „Prosek“), v níž mohli cestující přestoupit na mnoho autobusových linek městského i regionálního charakteru. Z Proseku byla vedena přímo ulicemi Vysočanská (přes tzv. estakádu), Jandova a náměstí OSN, kde tamější křižovatku překročila opět přímo a dostala se do Freyovy ulice. Na jejím počátku obsloužila zastávku Vysočanská radnice a na konci zastávku Harfa, ve obou byl umožněn přestup na linky tramvajové dopravy. Ze zastávky Harfa autobusy pokračovaly vlevo do Poděbradská ulice, kde společně s jižní vysočanskou tramvajovou větví obsloužily zastávky Spalovna, Tesla Hloubětín, Kbelská (za křižovatkou s Průmyslovou ulicí) a Sídliště Hloubětín. Za ní se oddělily od tramvajové trati doprava a projely Sleváčskou ulicí se zastávkami Sídliště Lehovec a Žárská (pouze v opačném směru). Na jejím konci zabočily vpravo do Cíglerovy ulice a překročily křížení s Broumarskou ulicí, za níž byla situována zastávka Hejtmanská. Přes následující zastávku Bouřilova se dostaly až na konečnou zastávku Sídliště Černý Most zřízenou u místní samoobsluhy v Cíglerově ulici. V souvislosti s výstavbou linky B metra v úseku Českomoravská – Černý Most se trasa linky dne 1. června 1995 prodloužila o jednu zastávku. Z původní konečné zastávky Sídliště Černý Most pokračovala do nového autobusového obratiště Sídliště Černý Most II (na parkovišti mezi Cíglerovou a Ocelkovou ulicí).
- Fotogalerie
- Nasazení autobusů
-
Zastávkové jízdní řády: 3.4.1991, 3.4.1991, 3.4.1991, 11.11.1991, 11.11.1991, 1.9.1997
- Zrušení linky - oběžník