Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobrý večer. Dnes je Čtvrtek, 28. Března 2024


VETT, a. s. Zákupy

01. 01. 2009 Témata: -Dopravci LK, Česká republika

Město Česká Lípa, které leží na úpatí Lužických hor, je součástí Libereckého kraje. Počátky města spadají do třetí čtvrtiny 13. století. V 18. století se Česká Lípa stala jedním z nejlidnatějších českých měst a jako jedna z prvních se otevřela manufakturnímu podnikání. V 19. století ve městě vzniká důležitý železniční uzel. Novější historie druhé poloviny minulého století přinesla městu velký rozvoj spojený s těžbou uranu v blízkém okolí. Vzrostl počet obyvatel, který dosahuje téměř 40 000 obyvatel na rozloze 6 324 hektarů. Město Česká Lípa, které leží na úpatí Lužických hor, je součástí Libereckého kraje. Počátky města spadají do třetí čtvrtiny 13. století. V 18. století se Česká Lípa stala jedním z nejlidnatějších českých měst a jako jedna z prvních se otevřela manufakturnímu podnikání. V 19. století ve městě vzniká důležitý železniční uzel. Novější historie druhé poloviny minulého století přinesla městu velký rozvoj spojený s těžbou uranu v blízkém okolí. Vzrostl počet obyvatel, který dosahuje téměř 40 000 obyvatel na rozloze 6 324 hektarů.
,
Pro rozvoj dopravy byla důležitá výstavba průmyslové zóny v jihozápadní části města a několika sídlištních celků (např. Lada, Sever, Špičák nebo Slovanka). Do 30. června 1993 zajišťovalo provoz městské dopravy ČSAD Ústí nad Labem, závod číslo 402 Česká Lípa, ze kterého byly autobusy vypravovány na městské i meziměstské linky. Od 1. července 1993 převzala provoz městské hromadné dopravy soukromá firma VETT. Majitelem se stal pan František Homolka, který již dříve v autodopravě podnikal. Na počátku svého působení firma vypravovala své autobusy na 7 linek městské hromadné dopravy (označeny číslicemi 1 až 7). Nejvytíženějšími byly linky číslo 3 (Lada, k rozvodně - Dubice, Mikov) a číslo 4 (Špičák, Dlouhá - Dubice, Neptun). V inventárním stavu firmy bylo celkem 18 autobusů. 12 standardních autobusů bylo tvořeno typy Karosa B731 (9 kusů), Karosa B732 (1 kus) a Karosa C734 (2 kusy), zbylé kloubové autobusy tvořil typ Ikarus 280.08. Kromě dvou autobusů (Karosa B732 a Karosa C734) byly všechny odkoupeny od místního závodu ČSAD. Vzhledem k podnikatelským aktivitám pana Františka Homolky byl autobus Karosa B732 již dříve součástí majetku firmy. Zpočátku nebyly autobusy opatřeny evidenčními čísly. Firma VETT začala po vzoru ČSAD vydávat i své vlastní jízdenky -  časové (měsíční a čtvrtletní) v hodnotě 60, 120, 160 a 320 Kč a pro jednotlivou jízdu v hodnotě 1 a 3 Kč.
 
V rámci vývoje města a firmy byly v průběhu dalších let zakoupeny nové i ojeté autobusy. Dne 16. července 1999 se firma transformovala na akciovou společnost (VETT, a.s. Zákupy). V současné době firma vlastní standardní autobusy typů Karosa B731, Karosa B732, Karosa B931, Karosa B951, nízkopodlažní autobusy Karosa Citybus a kloubové autobusy typu Karosa B741 a Karosa C744. Autobusy jsou na linky vypravovány z provozovny umístěné nedaleko centra města, větší opravy jsou prováděny v objektu firmy - v Zákupech nedaleko České Lípy. V současné době je provozováno 9 linek městské hromadné dopravy (označené číslicemi 1 až 8 a 10).

Autor: Admin -125- # # Zobrazeno: 4,340x     _________




Vložte příspěvek