Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobrý večer. Dnes je Pátek, 26. Dubna 2024


Veolia Transport Praha - zkušební autobus

02. 10. 2010 Témata: Hl. m. Praha, Veolia Transport Praha, Česká republika

logo_veolia_transport Dopravce PID Veolia Transport Praha testuje na linkách PID zapůjčený autobus Solaris Urbino 12 ev.č. 1249/IV.

S moderním nízkopodlažním autobusem se mohou cestující setkat od 20. září do 1. října 2010 na lince PID číslo 223, která obsluhuje městskou část Horní Počernice a je vedena v trase Černý Most - Ratibořická.  Autobus byl v rámci Evropského týdne mobility prezentován na tiskové konferenci a následně jako mimořádný spoj vykonal prezentační jízdu v trase linky PID číslo 293. VTP pravidelně zkouší a testuje moderní autobusy vybavené nejnovějšími technologiemi včetně hybridních pohonů.

solaris_1249_1
„Při zkouškách hybridního Solarisu v reálném provozu pražské městské hromadné dopravy budeme především testovat technické parametry autobusu a porovnávat je s údaji od výrobce,” říká Daniel Adamka, manažer rozvoje autobusové a železniční dopravy Veolia Transport Česká republika.
Hybridní Solaris Urbino 12, který měl svoji premiéru na podzim 2009 na Busworldu v belgickém Kortrijku, využívá paralelní hybridní systém kombinovaný s malým dieselovým motorem a elektromotorem. Vozidlo může v rámci hybridního systému ušetřit až 30 % paliva a podobně snižuje emise. Použita je standardní karosérie Urbino.

solaris_1249_2

Snížené náklady na palivo a šetrnost vozidel k životnímu prostředí jsou hlavními důvody, které nás vedou k testování autobusů s hybridním pohonem,” doplňuje Ivo Novotný, marketingový a personální ředitel Veolia Transport Česká republika.
Paralelní hybridní systém je vyvinut a vyroben společností Eaton Corporation speciálně pro autobusy od devíti do dvanácti metrů. Ten využívá třífázový elektromotor 44 kW při maximálně 420 Nm k rekuperaci brzdné energie, která je ukládána do čtyř Li-on baterií s kapacitou 3,6 kWh a napětím 340 V, aby ji pak využil při akceleraci. Baterie jsou nabíjeny výhradně elektromotorem. Díky elektromotoru je využit menší dieselový motor 6,7 l Cummins 162 kW (220 HP) s emisní normou EEV a maximálním krouticím momentem 850 Nm. Šestistupňová automatická převodovka, která přenáší sílu obou motorů, je na zadní nápravě. Řídící systém ideálně Kombinuje síly obou motorů, a proto se řidič nemusí o nic starat a může se soustředit plně na řízení vozidla.

solaris_1249_4

Letos v červnu se mohli řidiči a technici VTP seznámit s hybridním autobusem Volvo 7700, ten byl v pražském provozu testován bez cestujících. Ti se však v současnosti mohou pravidelně svézt trojitě hybridním vodíkovým autobusem TriHyBusem, který je nasazován společností VTP do provozu v Neratovicích. Vozidlo napájené z vodíkového palivového článku, baterií a ultrakapacitorů získalo aktuálně ocenění Zlatá medaile 2010 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.

solaris_1249_3

Detailní technická specifikace:

su12h_technicka_specifikace

Schema pohonu autobusu Solaris Urbino 12 Hybrid

Autor: Veolia Transport # # Zobrazeno: 6,561x     _________




Vložte příspěvek