Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré ráno. Dnes je Neděle, 28. Dubna 2024


Dopravní podnik hlavního města Prahy - modernizovaná trať do Podbaby prodlouží pražskou tramvajovou dopravu

31. 08. 2011 Témata: DP Praha, Hl. m. Praha, Tramvaje

logo_dp_praha Dopravní podnik hl. m. Prahy otevře prvního září prodlouženou tramvajovou trať do Podbaby. Kromě této trati se budou moci cestující nově svézt i po zrekonstruovaných tramvajových tratích na Podolském a Smetanově nábřeží, i na úseku mezi Vítězným náměstím a Podbabou.

uvod1-podbaba Dopravní podnik hlavního města Prahy ve spolupráci se stavebními partnery v průběhu letních měsíců realizoval rozsáhlé rekonstrukce čtyř pražských tramvajových tratí. K prvnímu září tak bude opraveno celkem 4, 5 km tramvajových tratí, celková hodnota stavebních prací rekonstrukcí dosáhla 480 mil. Kč. U rekonstrukce tramvajové trati Podolské nábřeží a tramvajové trati Podbaba se předpokládá spolufinancování z EU z Operačního programu Praha - Konkurenceschopnost.
„Mám radost, že se vše stihlo v termínu do konce prázdnin. Vím, že opravy občanům způsobují komplikace, ale věřím, že všichni chápou jejich nezbytnost. Naším cílem je, aby Pražané cestovali skutečně moderní městskou hromadnou dopravou v maximálním pohodlí”, uvedl první náměstek primátora Karel Březina (ČSSD), který má dopravu v Praze na starosti.
„Letošní modernizace tramvajových úseků byla velmi úspěšná. Podařilo se nám opravit čtyři strategické úseky, které se opět otevřou cestujícím prvního září. Modernizace tratí se obešla bez jakýchkoliv komplikací a proběhla podle stanoveného harmonogramu,” uvedl generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Martin Dvořák.

Rozšíření tramvajové trati v Podbabě
Rekonstrukce tramvajové trati v Podbabě zahrnovala prodloužení tramvajové trati ze stávající smyčky Podbaba k místu plánované železniční stanice Praha - Podbaba v délce téměř 400 m. Došlo také k rekonstrukci 300 m stávající trati. Na nově otevírané tramvajové trati do Podbaby jsou umístěny označníky s informačním systémem, který bude mít proti současně používanému několik novinek. V hlavě označníku budou umístěny dva zobrazovací prvky, tzv. lístečkový systém a LCD displej. Navíc v zastávce Podbaba směrem do centra města budou zastavovat tramvaje i autobusy - označníky tak budou poprvé v historii pražské městské hromadné dopravy zobrazovat on-line informace o odjezdech obou druhů dopravy. Prodloužení trati Podbaba představuje první etapu výhledového prodloužení tramvajové trati do Suchdola.

Úspěšné letní opravy dalších tratí
uvod2-podoliDalší letní stavbou byla rekonstrukce tramvajové trati na Podolském nábřeží. V úseku Výtoň - Přístaviště došlo k opravě celkem 2,925 km tramvajových tratí, s výjimkou úseku ve Vyšehradském tunelu. Na trati byly zrekonstruovány i zastávky - došlo k rozšíření a bezbariérovému zpřístupnění nástupišť a zvýšení nástupní hrany na 24 cm. Zastávky byly osazeny elektronickými označníky.
Rekonstrukcí prošla i tramvajová trať Smetanovo nábřeží a Křížovnická, kde v úseku Národní divadlo - Staroměstská (kromě okolí Karlových lázní) došlo k opravě trati v délce 0,9 km. Stávající konstrukce trati na velkoplošných panelech byla nahrazena konstrukcí na betonové desce s živičným krytem s použitím žlábkové kolejnice NT1. Došlo také k úpravám a bezbariérovému zpřístupnění zastávek Staroměstská a Národní divadlo, dále k osazení elektronických označníků.
Významnou rekonstrukcí prošla i tramvajová trať s označením Jugoslávských partyzánů - jedná se o úsek mezi Vítězným náměstím a Podbabou, který byl naposledy rekonstruován v roce 1969. V úseku od Vítězného náměstí po Zelenou ulici byla obnovena tramvajová trať a související zařízení. Rekonstruovaná trať je zřízena na betonových pražcích s použitím bezžlábkové železniční kolejnice S49, uvod3-jugoslavskych-partyzanu které jsou především do přímých úseků na fyzicky oddělených tělesech ideální. Součástí stavby byla také rekonstrukce trati v kruhovém objezdu na Vítězném náměstí, části rozvětvení mířící do Podbaby. V úseku je jediná tramvajová zastávka Lotyšská. Nástupiště ve směru do centra bylo přemístěno směrem k Vítěznému náměstí, přímo před menzu ČVUT, tedy do stejné pozice, kde se nachází nástupiště z centra. Samozřejmostí je bezbariérové řešení.

Autor: TZ-DPP # # Zobrazeno: 2,530x     _________




Komentáře jsou uzavřeny.