Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobrý večer. Dnes je Středa, 24. Dubna 2024


ARRIVA - změny ve vozovém parku

14. 04. 2015 Témata: ARRIVA, Česká republika

logo_arrivaV Příbrami a Sedlčanech vyjelo 8 nových nízkopodlažních autobusů SOR CN 10,5, jsou nejekologičtější v regionu. Osm nových nízkopodlažních autobusů, které splňují nejpřísnější emisní limity EURO 6, vyjelo dnes do plného provozu v Příbrami. Zajistí spojení na regionálních linkách především v okolí Sedlčan, Příbrami, Březnice, Rožmitálu pod Třemšínem a Dobříše. Autobusy stály bezmála 32 milionů korun, ze 40 % je financovala Evropská unie. Nově je tak 28 % všech autobusů Arrivy na regionálních linkách Příbramska nízkopodlažních.

arriva_pribram1Nové autobusy svezou cestující na linkách z Příbrami do Sedlčan, Březnice, Dobříše a dalších míst v regionu. Za rok najezdí každý z nich kolem 30 000 km. „Jsou to autobusy s nejekologičtějšími motory, jaké je dnes možné koupit, mají dokonce srovnatelné emise s autobusy na plyn,” říká jednatel Arrivy Praha Petr Čihák. „Na celém Příbramsku máme 115 autobusů, 28 % z nich je už dnes uzpůsobených pro vozíčkáře a maminky s kočárky. Vozíčkářů tu jezdí sice minimum, ale maminek a kočárků vozíme hodně.”

Vozový park omládl

Díky novým autobusům omládl vozový park Arrivy v Příbrami a Sedlčanech o tři roky, průměrné stáří zdejších autobusů je aktuálně jen 6,63 roku. Dva z těchto osmi autobusů budou vyjíždět každý den z garáží v Příbrami, zbylých šest ze Sedlčan. „Cestující se mohli s novými autobusy postupně setkávat už od konce března. Nasazovali jsme je do provozu průběžně, jak jsme je dostávali od výrobce. Teď je flotila kompletní a všech 8 vozů je v provozu,” doplnil Čihák.

Autobusy jsou od českého výrobce SOR Libchavy, který vyhrál na jejich dodávku výběrové řízení. Měří 10,5 metru, mají 35 míst k sezení, dvoje dveře a spotřebu nafty kolem 21 l/100km. Stojících cestujících se do autobusu vejde 34. Další technické detaily a plánek rozmístění sedadel lze najít na stránkách výrobce.

Dotace z EU

„S pořízením autobusů nám finančně pomohla Evropská unie, která na ně poskytla dotaci 12,8 milionu korun,” doplnil Petr Čihák s tím, že autobusy spolufinancoval Regionální operační program Střední Čechy v rámci projektu Ekologické a bezbariérové autobusy pro Středočeský kraj.

Cílem Evropské unie je podporovat ekologickou a bezbariérovou dopravu ve všech členských státech, proto přispěla i na příbramské a sedlčanské autobusy. Splňují důležitou kombinaci moderních vozidel, která jsou ekologická a pomohou v cestování lidem se sníženou schopností orientace a pohybu. Nesmíme na ně zapomínat,” doplnil Václav Chytil, ředitel Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Střední Čechy.

00-pribram-sor-cn-10-5-3

01-pribram-sor-cn-10-5-9

02-pribram-sor-cn-10-5-10

03-pribram-sor-cn-10-5-12

05-pribram-sor-cn-10-5-6

06-pribram-sor-cn-10-5-7

07pribram-sor-cn-10-5-8

08-pribram-sor-cn-10-5-1

09-pribram-sor-cn-10-5-2

F O T O G A L E R I E

Autor: TZ Arriva # # Zobrazeno: 4,382x     _________




Vložte příspěvek