Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré odpoledne. Dnes je Pátek, 3. Května 2024


Jaroslav Štěpánek - ukončení provozu autobusů Karosa B732

25. 12. 2015 Témata: Česká republika

stepanekDne 22. prosince 2015, byl na linku číslo 110 vypraven autobus typu Karosa B 732 ev. č. 1046 dopravce Jaroslava Štěpánka, přičemž šlo o poslední nasazení  autobusu typové řady „Karosa 700″ v původním provedení  na klasickou pražskou městskou linku zařazenou do systému Pražské integrované dopravy (PID).

uvod_1046

Autobusy značky Karosa v městské a příměstské typové verzi B 731, B 732 a C 734 výrazně pomohly všem nově vzniklým soukromým provozovatelům vstupujícím v průběhu devadesátých let minulého století do systému PID v počátcích svého podnikání. Uvedené vozy vlastnily ve velké míře i tehdejší „státní” dopravci DP a ČSAD, od nichž soukromí dopravci často pořizovali vyřazené autobusy za výhodných finančních podmínek. Výjimkou nebyl ani nákup ojetých autobusů často ve velmi dobrém stavu od různých organizací, které se primárně nezabývaly přepravou osob, např. JZD, TJ, VB, apod.

stepanek_410_c734_1031_skola_kyje_99_roman_vankaV devadesátých letech tvořily základ vozového parku většiny dopravců autobusy Karosa řady 700

Dopravci mnohdy prodlužovali životnost těchto autobusů různými stupni oprav, včetně generální, a tak se i vozy s původně plánovanou šestiletou životností dočkaly dvouciferného věku. Na silnicích bylo možné potkat i čtvrt století staré a stále dobře sloužící Karosy, jelikož jejich velkou výhodou byl snadný servis a dostupnost levných náhradních dílů, které přinášely benefit ve formě relativně nízkých nákladů na provoz. Postupná přirozená obnova vozových parků dopravců a stále přísnější kritéria objednavatelů přepravy, mezi něž patřily požadavky na ekologičnost, bezbariérovost a věk vozidla, však postupně snižovaly počet těchto stále oblíbených autobusů.

1042Autobusy obdržely v rámci oprav často slušivé firemní nátěry

Výše zmíněná Karosa B 732 ev. č. 1046 naposledy obsloužila odpolední 23. pořadí linky číslo 110 vedené v trase Hostavice - Hloubětín - Letňany  - Třeboradice. Jejího řízení se ujal pan Luděk Špacír , dispečer a příležitostný řidič firmy Jaroslav Štěpánek. Autobus pro drobnou poruchu nahradila v cca 20.30 Karosa B952E  ev.č. 1031.

1046-2aLuděk Špacír za volantem autobusu Karosa B732 ev.č. 1046

Nynější majitel tento vůz pořídil v roce 2010 od společnosti společnosti BORS Břeclav (pův. ČSAD Břeclav), která ho provozovala na linkách břeclavské městské hromadné dopravy. Po vyřazení z pravidelného provozu na linkách PID podstoupí renovaci a bude zařazen do soukromé muzejní sbírky.

b732_bva_79-57_breclav-3_060726Karosa B732 BVA 79-57 byla zachycen 26.7.2006 v Břeclavi

V polovině devadesátých let Karosa úspěšně navázala na produkci těchto autobusů inovovanou řadou 900, jejichž poslední zástupci opustily brány výrobního závodu ve Vysokém Mýtě v roce 2007 a budou ještě mnoho let reprezentovat dnes již zaniklou českou značku autobusů i na linkách PID.

Fotogalerie:

1046-5

1046-7

1046-8

1046-6

1046-4

1046-1

1046-2

1046-naposledy-1

1046-naposledy-3

1046-naposledy-2

1046-9

1046-naposledy-4

Autor: Citybus # # Zobrazeno: 6,847x     _________




Vložte příspěvek