Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré odpoledne. Dnes je Sobota, 24. Června 2017


Dopravní podnik hlavního města Prahy - testování tříčlánkového autobusu Van Hool - aktualizace fotogalerie

05. 12. 2016 Témata: Autobusy, DP Praha, Hl. m. Praha, Česká republika

logo_dp_praha4561-uvodDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude čtyři měsíce testovat další velkokapacitní autobus, který by mohl pomoci vyřešit situaci se stále přibývajícím počtem cestujících mezi centrem Prahy a Letištěm Václava Havla. Tříčlánkový autobus Van Hool bude nejdelší, jaký kdy vyjel na české silnice.

V rámci prověřování možností zlepšení dopravní obsluhy pražského letiště zajistil DPP dlouhodobý zkušební provoz tříčlánkového autobusu Van Hool AGG 300. Vozidlo belgického výrobce o délce 24,785 metrů je zatím nejdelším autobusem, který kdy DPP provozoval. Autobus bude od poloviny listopadu 2016 nasazen na linku č. 119 a zkušební provoz by měl probíhat po dobu čtyř měsíců.

foto_1

„Autobus bude nepochybně velká atrakce. Testováním ale především získáme další provozní data a praktické zkušenosti, které využijeme při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště, než bude vybudováno plánované železniční spojení z centra,“ řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas (ČSSD).

tu

„Co nejlepší spojení veřejnou dopravou na Letiště Václava Havla Praha je důležitá věc pro Pražany i návštěvníky našeho města. Především během letní sezóny je poptávka po autobusovém spojení do centra velmi vysoká, linka č. 119 přepraví denně i přes 15 tisíc cestujících,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

foto_2

Autobus svou délkou a kapacitou zatím nemá v České republice obdoby. Délkou téměř 25 metrů výrazně překonává i velkokapacitní autobus Mercedes-Benz CapaCity L, jež DPP krátkodobě testoval v únoru tohoto roku. Provoz na určené trase je umožněn díky dočasně udělené výjimce, české předpisy totiž připouštějí maximální délku jen 18,75 metru.

Zajímavostí tříčlánkového dvoukloubového autobusu Van Hool AGG 300 nízkopodlažní konstrukce je umístění motoru s převodovkou v levé části předního článku vozu. Poháněna je tak druhá náprava, což umožňuje použití řiditelné třetí a čtvrté nápravy a tím i přes délku vozidla jeho dobrou manévrovatelnost. Celková kapacita autobusu je 181 cestujících.

foto_3

Za prvních devět měsíců roku 2016 odbavilo Letiště Václava Havla Praha v meziročním srovnání o sedm procent cestujících více. Původní odhady byly kolem pěti procent meziročního nárůstu. Kapacita současných kloubových autobusů na lince č. 119 už tak přestává dostačovat. Přidávat další autobusy na tuto linku již není provozně příliš efektivní, zejména vzhledem k zajištění návaznosti jednotlivých spojů na Veleslavíně na intervaly metra. Právě z uvedených důvodů DPP prověřuje alternativní řešení formou autobusů s vyšší kapacitou.

Jízdní řád testovacího autobusu:

Vozové JØ linky 119

Vozové JØ linky 119

Vozové JØ linky 119

FOTOGALERIE: linka číslo 119

Historie

5582

4550

b732_5332

b741_6043

Současnost

6897

Budoucnost?

solaris_9998

mb4

vh_stk

foto_4

vh_65611

vh_6561-1

vh_6561-2

6561_26-11-2016_16

6561_26-11-2016

6561_26-11-2016_0

6561_26-11-2016_1

6561_26-11-2016_2

6561_26-11-2016_3

6561_26-11-2016_4

6561_26-11-2016_5

6561_26-11-2016_6

6561_26-11-2016_7

6561_26-11-2016_8

6561_26-11-2016_9

6561_26-11-2016_10

6561_26-11-2016_11

6561_26-11-2016_12

6561_26-11-2016_13

6561_26-11-2016_14

6561_26-11-2016_15

6561_26-11-2016_18



autoři fotografií: Pavel Korbel, Petr Hejna (DPP), Radek Kolář a Citybus.cz


Autor: Citybus # # Zobrazeno: 2,627x     _________




Vložte příspěvek

You must be logged in to post a comment.