Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré ráno. Dnes je Sobota, 20. Dubna 2024


Solaris Bus & Coach S.A. - aktuální informaceSolaris mit erfolgreichem Jahresabschluss 2010Record Year for Solaris in 2010Записът година през 2010 г. за Solaris

01. 03. 2011 Témata: Česká republika

solaris_logoV roce 2010 firma Solaris Bus & Coach S.A. vyrobila a prodala nejvíce vozidel ve své historii. Výsledek představuje 1120 autobusů a trolejbusů. Navíc poznaňský výrobce zahájil sériovou výrobu tramvají. V roce 2011 představí další novinky, například elektrobus. solaris_logoSolaris konnte im Jahr 2010 erneut ein Rekordergebnis erreichen. Mit 1120 verkauften Bussen wurde ein neuer Höchststand erzielt. Solaris ist weiterhin unangefochtener Marktführer in Polen sowie größter Importeur in Deutschland und auch in Schweden.

solaris_logo

Solaris finished 2010 with another record business result. 1120 buses were delivered to customers, more than ever before. Solaris continues to be uncontested market leader in Poland as well as being the biggest importer into Germany and Sweden. The company’s turnover was up 10.5% to 325 million EUR. Solaris expects another good result in 2011. solaris_logo

През 2010 г. компанията Solaris Bus & автобуси SA произвеждани и продавани най-превозни средства в своята история. Резултатът е 1 120 автобуси и тролейбуси. Освен това, производителите Познан започва масово производство на трамваи. 2011 година бележи последните новини и друга от тях - един електрически автобус.Solaris je jeden z mála výrobců, který v posledních dvou letech oznámil růst prodeje. V roce 2009 společnost prodala 1114 vozidel a v minulém roce zvýšila prodej na úroveň 1120 vozidel.

solaris1

 Prodej firmy Solaris v kusech v letech 2002-2010

„Myslím, že jedním z klíčových důvodů takového výsledku jsou inovace a kvalita našich výrobků. Díky tomu získáváme nové zákazníky, ale co je ještě důležitější znovu naše vozidla kupují jejich stávající uživatelé. To jsou nejlepší z možných referencí” - hodnotí paní Solange Olszewská, předseda představenstva Solaris Bus & Coach.

 Solaris v Polsku

Solaris další rok v řadě zaujal pozici polského lídra autobusového trhu. Firma dodala polským odběratelům celkem 407 autobusů a trolejbusů, čímž dosáhla podílu na celkovém trhu 36,6%. Vezmeme-li v úvahu pouze segment nízkopodlažních a nízkovstupových autobusů, vzrůstá podíl na 55%.

V uplynulém roce bylo nejvíce Solarisů dodáno do Warszawy (58), Białegostoku (48) a Poznaně (28). K našim zákazníků se připojili dopravci z: Konina, Leszna, Łomianek, Łowicza, Mielce, Świnoujśce a Toruně.

solaris2

Podíl vozidel Solaris na polském trhu nízkopodlažních nízkovstupových autobusů v roce 2010

Na konci uplynulého roku dosáhl počet autobusů Solaris v Polsku výše 3000 ks, které byly dodány do 103 společností. Navíc v roce 2010 započala firma modelem InterUrbino prodej v segmentu meziměstských autobusů. První exemplář tohoto vozidla byl zakoupen firmou Link Bus ze Zabierzowa. Autobus obsluhuje linku Krakow - Wroclaw.

Export

Renomé vozidel značky Solaris na zahraničních trzích se odráží v prodejních výsledcích. V minulém roce bylo exportováno 713 vozidel, z čehož nejvíce do Švédska a to 224 vozidel. Největším exportním hitem na tomto trhu byly nízkovstupové modely Solaris Urbino 12 a 15 LE, ve verzi poháněné bioplynem. - „Tato konstrukce vznikla na základě myšlenky o odběratelích ze Švédska a Norska. Jak je vidět na výsledcích prodeje, jde o mimořádně zdařilý výrobek, díky kterému už v prvním roce nabídky bylo dosaženo jedné z čelních pozic na trhu, kde dosud převládali místní výrobci „ - komentuje Krzysztof Olszewski, předseda dozorčí rady Solaris Bus & Coach S.A.

 solaris3

 Prodej vozidel značky Solaris v roce 2011 podle zemí

Solaris má nezvykle silnou pozici na německém  trhu, kde již několik let zaujímá třetí místo s 10% podílem v segmentu městských autobusů. V roce 2010 bylo německým zákazníkům dodáno 197 vozidel, včetně prvních trolejbusů Solaris Trollino pro město Eberswalde.

Vedle upevnění své pozice na současných exportních trzích Solaris v roce 2010 získal zákazníky v zemích, do nichž zatím vozidla nedodával. Do hlavního města Bulharska Sofie, ve spolupráci s firmou Škoda Electric, dodal 30 trolejbusů, rovněž ve Španělsku prodal první autobus. Solaris Alpino 8,9 LE vozí cestující v Gironě. V posledních dnech minulého roku Solaris vyhrál také soutěž na dodávku šesti autobusů Solaris Urbino 12 CNG pro město Novi Sad v Srbsku.

Dosud nejvzdálenějším místem, kde jezdily autobusy značky Solaris, byla Dubaj ve Sjednocených Arabských Emirátech. Od podzimu uplynulého roku došlo ke změně. Šest Solarisů Urbino posílilo flotilu dopravce z ostrovu Reunion v Indickém oceánu. Solarisy na Reunionu jsou provozovány hlavně v hlavním městě ostrova Saint-Denis de la Reunion. Mezi technické novinky, které se nacházejí ve vozidlech, patří klimatizace přizpůsobená tropickému podnebí a systém CAPSIS, který aktivuje tzv. zelenou vlnu silničního provozu ( autobusy vysílají signál, který mění světelnou signalizaci, díky čemuž autobus nestojí v zácpách). Vozidla z Bolechowa byla nejdříve dopravena do francouzského přístavu Le Havre, dále po moři za 4 týdny dorazily na ostrov, nalézající se okolo 700 km na východ od Madagaskaru a 200 km  na jihozápad od ostrova Mauricius.

Premiéry roku 2010

V minulém roce Solaris Bus & Coach S.A., vedle již uvedených autobusů na skandinávské trhy, prezentoval dvě nová řešení v oblasti hybridních vozidel. Prvním z nich je Solaris Urbino 18 se sériovým hybridním systémem, zkonstruovaný ve spolupráci s německou firmou Vossloh Kiepe. Jde o nejmodernější systém, který spojuje výhody baterií, superkondenzátorů a konektor typu plug-in. Díky tomuto řešení může vozidlo překonávat danou vzdálenost v tzv. režimu „nula emisí”, čili pouze pomocí elektromotoru. Druhou hybridní novinkou je Solaris Urbino 18 s paralelním hybridním systémem firmy Voith. Oba autobusy, které jsou v současnosti ve fázi testů, budou již v příštím roce v nabídce poznaňského výrobce.

Ocenění

V roce 2010 firma Solaris Bus & Coach S.A. obdržela neobvykle důležitá ocenění. V březnu Velkopolská průmyslově-obchodní komora udělila Solange a Krzysztofowi Olszewským titul „Velkopolský podnikatel dvacetiletí”. V prosinci 2010 se Krzysztof Olszewski stal laureátem Ceny Kisiela v kategorii podnikatel. Na výstavě oboru veřejné dopravy v Kielcích získal Solaris Urbino 18, se sériovým hybridním pohonem, zlatou medaili výstavy TransExpo v kategorii vozidlo.

Tramvaje značky Solaris

V uplynulém roce Solaris zahájil sériovou výrobu tramvají. Tramina vznikají ve dvou místech. Prvním z nich je hala umístěná ve Šrodě Velkopolské, kde jsou vyráběny karoserie, čili ocelová část konstrukce tramvaje. Naproti tomu konečná montáž ostatních podskupin probíhá v hale umístěné v Poznani. Továrna, vyrábějící ocelové konstrukce, získala certifikáty ISO 3834-2 i PN-EN 15085 německé certifikační firmy TUV SUD. K výrobě tramvají Solaris Tramino jsou používány materiály a stroje nejvyšší jakosti. Jedním z nich je “TrueLaser Cell 7040 laser 3D”, laserový stroj k dělení a svařování firmy TRUMPF, který je prvním zařízením tohoto typu v Polsku. V této chvíli je ve výrobě 45 tramvají pro MPK Poznaň. První kusy budou předány zákazníkovi v polovině roku.

„ Před zahájením sériové výroby vznikl exemplář Solaris Tramino, který za více než rok procházel sérií testů a získal plnou homologaci. Díky tomu jsme přesvědčeni, že tramvaje, dodané do Poznaně, budou splňovat nejvyšší očekávání s ohledem na kvalitu, funkčnost a komfort jízdy jak pro cestující tak i řidiče. Již za několik měsíců bude mít Poznaň ve svém vozovém parku jedny z nejmodernějších tramvají v  Evropě” - řekl Krzysztof Olszewski, předseda dozorčí rady.

Finanční výsledky a zaměstnanost

V roce 2010 zvýšila společnost zaměstnanost z 1562 zaměstnanců na 1966. Znamená to, že firma zaměstnala v minulém roce 404 pracovníků. Růst zaměstnanosti je svázán hlavně s zahájením výroby kolejových vozidel. V této oblasti vzniklo 300 systemizovaných míst. Rekordní výsledek prodeje umožnil společnosti dosažení příjmů na úrovni 1,3 miliardy zlotých, které ve srovnání s rokem 2009 byly vyšší o 125 mil. Zlotých.

Plány na rok 2011

Přesně 22.března tohoto roku uplyne patnáct let od chvíle zahájení produkce v bolechovské továrně. Tehdy továrna zaměstnávala 36 osob. Dnes společnost zaměstnává v Polsku a v celé Evropě více než 2000 osob a Solaris je jedním z čelních výrobců vozidel městské dopravy na našem kontinentu. Firma, známá svými moderními výrobky, rovněž i v roce jubilea, představí premiérové vozidla. Bude jím autobus s elektrickým pohonem, který bude prezentován v polovině tohoto roku.

Souběžně s projektem elektrobusu firma zahájila vývojové práce na konstrukci „lehkého městského autobusu”. - „Moderní materiály a zároveň metody jejich spojování otvírají před výrobci zcela nové možnosti v oblasti konstrukce a stavby karoserie vozidel, tzv. autobusových skeletů. Proto v roce 2014 plánujeme zahájení výroby lehkých autobusových konstrukcí, které v kombinaci s elektrickým pohonem otevřou nový rozměr v městské dopravě”. -  hovoří o inovačním projektu Krzysztof Olszewski.

Informace o firmě Solaris Bus & Coach

Solaris Bus & Coach S.A. je polským výrobcem městských autobusů Solaris urbino, trolejbusů Solaris Trollino, meziměstských autobusů Solaris InterUrbino, speciálních autobusů a také tramvají Solaris Tramino. Od zahájení výroby v roce 1996 vyrobila firma více než 7000 autobusů, které jezdí po silnicích 27 zemích ve více než 300 městech. Solaris Bus & Coach S.A. je rodinnou firmou. Zakladateli a vlastníky jsou Solange a Krzysztof Olszewští. Firma uváděla na polský trh nízkopodlažní autobusy a v krátkém čase dosáhla pozici lídra v tomto segmentu a udržuje ji dodnes. Solaris Bus& Coach S.A se od počátku činnosti dynamicky rozvíjí a zvětšuje paletu výrobků o další modely autobusů, opírajících se o nejmodernější řešení. Jedním z nich byl první sériově vyráběný autobus s hybridním pohonem - Solaris Urbino 18 Hybrid. V roce 2009 Solaris uvedl také první kolejové vozidlo, tramvaj Solaris tramino. Sériová výroba byla zahájena v roce 2010 realizací objednávky na 40 kusů pro MPK Poznaň. 

Fotografie

Solaris Tramino

solaris4

solaris6

solaris8

solaris5

Související články

Der Umsatz des Unternehmens stieg um 10,5% auf 325 Mio. EUR. Für 2011 erwartet Solaris ebenfalls ein gutes Ergebnis.
Solaris konnte im abgelaufenen Jahr sein nachhaltiges Wachstum fortsetzen und hat somit wiederum ein Rekordergebnis erzielt. Neben einem leicht gestiegenen Busabsatz verbuchte das Unternehmen deutliche Zuwächse im Umsatz sowie in der Belegschaftszahl. Zu den bedeutendsten Ereignissen gehörte die Aufnahme der Straßenbahnfertigung. Der Erstauftrag über 45 Niederflurstraßenbahnen Tramino für den Städtischen Verkehrsbetrieb Posen wird in zwei neuen Werken in der Region Posen produziert.solaris1

Marktführerschaft in Polen ausgebaut - Größter Importeur in Deutschland und Schweden
Der Absatz stieg 2010 auf die neue Rekordhöhe von 1120 Bussen (2009: 1114 Busse). Davon waren 407 Busse für polnische Kunden bestimmt (2009: 262 Busse). Solaris erreichte im gesamten polnischen Omnibusmarkt einen Anteil von 36,6% (2009: 27,3%) und ist mit deutlichem Abstand Marktführer. Bei ausschließlicher Betrachtung des für Solaris wichtigsten Marktsegments Stadtbusse erreichte das Unternehmen sogar einen Marktanteil von 55,6% (2009: 53,1%) und liegt damit über 40 Prozentpunkte vor dem zweitplatzierten Wettbewerber.

 

solaris2
713 Busse wurden an Kunden im europäischen Ausland exportiert (2009: 852 Busse). Dies entspricht einem Exportanteil von 63,7% (2009: 76,5%). Größte Empfängerländer waren Schweden, Deutschland und Norwegen.
Schwedische Kunden erhielten insgesamt 224 Solaris-Busse, acht Mal so viele wie im Vorjahr (2009: 28 Busse). Damit konnte Solaris seine Marktpräsenz in Schweden stark ausbauen und ist mit 15,6% Gesamtmarktanteil (2009: 3,2%) drittgrößter Lieferant und größter Importeur.
Auch in Deutschland war Solaris 2010 erneut größter Importeur. Mit 190 Bussen (2009: 224 Busse) belegte Solaris wiederum nach den beiden einheimischen Konzernen den dritten Platz in der Zulassungsstatistik für Omnibusse über 8 t zulässigem Gesamtgewicht. Der Marktanteil betrug 4,3% im gesamten Omnibusmarkt (2009: 4,7%). Alle 190 neuen Solaris-Busse in Deutschland waren Stadtbusse, so dass der Marktanteil dort 9,3% betrug (2009: 9,5%).solaris3

Umsatz mit deutlichem Plus - Über 400 neue Jobs
Die Solaris Bus & Coach S.A. hat ihren Jahresumsatz 2010 um 10,5% auf 325 Mio. EUR steigern können (2009: 294 Mio. EUR).1
Unter anderem durch die Aufnahme der Straßenbahnfertigung konnte Solaris im abgelaufenen Jahr 404 neue Arbeitsplätze schaffen. Zum Jahresende waren 1966 Personen für das Unternehmen tätig (2009: 1562 Personen). Damit ist Solaris einer der bedeutendsten Arbeitgeber in der Region Posen.

Schlüsselfaktor Innovationsgeist - Jubiläum 15 Jahre Solaris
“Einer der Schlüsselfaktoren unseres Erfolgs ist der Innovationsgeist und die gute Qualität unserer Produkte. Dadurch konnten wir auch im vergangenen Jahr wieder neue Kunden von unserem Angebot überzeugen. Wichtiger noch ist allerdings die große Zahl an Bestandskunden, die sich erneut für unsere Busse entschieden. Dies ist stets die beste Referenz für uns,” erklärt Solaris-Vorstandsvorsitzende Solange Olszewska.
Für 2011 erwartet Solaris erneut ein gutes Geschäftsergebnis. Geplant ist der weitere konsequente Ausbau des umfangreichen Angebots umweltfreundlicher Antriebstechnologien. Dazu gehört die Aufnahme der Serienfertigung neuer Hybridbusse. Gemeinsam mit Voith Turbo realisiert Solaris einen Gelenkhybridbus mit parallelem DIWAhybrid-System. Vossloh Kiepe liefert die Antriebsausrüstung für einen seriellen Hybridbus, der neben Lithium-Ionen-Batterien und Supercaps als Energiespeichern auch über einen Plug-in-Anschluss extern Strom beziehen kann. Die Erfahrung mit diesen und anderen Hybridbussen sowie den bewährten Solaris-Oberleitungsbussen Trollino fließt in die Entwicklung elektrischer Batteriebusse ein. Ein erster Prototyp soll noch 2011 vorgestellt werden.
Zudem wird Solaris in diesem Jahr das 15-jährige Unternehmensjubiläum feiern. Am 22. März 1996 begann die Omnibusproduktion in Bolechowo mit damals 36 Mitarbeitern und einer Jahresproduktion von 56 Bussen im ersten Jahr. Innerhalb von nur anderthalb Jahrzehnten hat sich Solaris unter der Führung von Krzysztof Olszewski und Solange Olszewska zu einem der führenden Bushersteller Europas entwickelt, dessen Fahrzeuge bereits in 23 Ländern zum Einsatz kommen.

1 Umrechnung aus Bilanzwährung PLN entsprechend Jahresmittel-Wechselkurs 2010 der Polnischen Nationalbank

PHOTOGRAPHIE

Solaris Tramino

solaris4

solaris6

solaris8

solaris5

Veolia Transport Praha - Testování hybridního autobusu Solaris Urbino 12m

Solaris successfully continued its sustainable growth in 2010 and once again achieved a record business result. Bus deliveries were up slightly on the previous year, with turnover and employee headcount both recording significant increases. Major events included the start of tram production. An initial order for 45 Tramino low-floor trams is being produced at two new facilities in the Greater Poznań region.

solaris1

Extended Market Leadership in Poland - Biggest Importer into Germany and Sweden
In 2010, bus deliveries were up slightly to a new record of 1120 buses (2009: 1114 buses). 407 of these were destined for Polish customers (2009: 262 buses). This put Solaris at the top of the Polish bus and coach market with a 36.6% share (2009: 27.3%). City buses continue to be a key market for Solaris and the company leads the Polish city bus market with a 55.6% share (2009: 53.1%), over 40% ahead of the nearest competitors.
713 buses were exported to customers in Europe (2009: 852 buses), accounting for 63.7% of total deliveries (2009: 76.5%). The highest numbers of vehicles were for customers in Sweden, Germany and Norway.
Swedish customers received a total of 224 buses, eight times as many as the year before (2009: 28 buses). This allowed Solaris to greatly expand its presence of the Swedish market, achieving a 15.6% share of the total market (2009: 3.2%) and making Solaris third-largest supplier and biggest importer into Sweden.

solaris2
Likewise, Solaris again was biggest importer of buses in Germany during 2010. With 190 buses supplied (2009: 224 buses), Solaris was in third place for registrations of buses and coaches over 8 tonnes gross vehicle weight, with only the two domestic groups delivering more vehicles. Solaris’s share of the total German bus and coach market was 4.3% (2009: 4.7%). All 190 buses were city buses, giving the company a 9.3% share (2009: 9.5%) of this key market segment.

Significant Increase in Turnover - Over 400 New Jobs Created
Annual turnover of Solaris Bus & Coach S.A. was up 10.5% to 325 million EUR in 2010 (2009: 294 million EUR).1
Thanks to the start of tram production and other initiatives, Solaris created 404 new jobs in 2010. At the end of the year, 1966 people worked for the company (2009: 1562 people). This puts Solaris among the major employers in the Greater Poznań region.solaris3
Innovation Key to Success - 15 Years Solaris Celebrated
“Among the keys to our success are our spirit of innovation and the high quality of our buses and trams. Over the past year, these helped us win new customers for our products. More important still is the high number of existing customers placing repeat orders for our buses. We could not hope for better references than these” said Solaris CEO Solange Olszewska.
In 2011, Solaris again expects a good result with further sustainable growth. Among business development plans is the addition of further eco-friendly drive technologies to the product range, including the start of volume production of two new hybrid buses. With partner Voith Turbo, Solaris will build an articulated city bus with the new DIWAhybrid parallel hybrid system. Vossloh Kiepe supplies the technology for a series hybrid system which uses both lithium-ion batteries and supercapacitors for energy storage and which additionally can be charged externally. These and other hybrid buses as well as tried and tested Solaris trolleybuses provide valuable experience for the development of battery electric buses. A first prototype is scheduled to be completed before the end of the year.
Furthermore, Solaris celebrates its 15th anniversary this year. On 22 March 1996 bus production at Bolechowo opened with a workforce of only 36 people and an output of 56 buses in the first year. Within just a decade and a half and led by Krzysztof Olszewski and Solange Olszewska, Solaris has become one of Europe’s leading bus builders, supplying vehicles to 23 countries.

1 Converted from reporting currency PLN according to Polish National Bank 2010 annual median exchange rate.

Photos

Solaris Tramino

solaris4

solaris6

solaris8

solaris5

Veolia Transport Praha - Testování hybridního autobusu Solaris Urbino 12m

Solaris е един от малкото производители в последните две години, заяви ръст на продажбите. През 2009 г. компанията е продала 1114 автомобила през миналата година и рекорден ръст, достигайки нива от 1 120 превозни средства.
- Мисля, че една от основните причини за този резултат е иновациите и качеството на нашите продукти. Благодаря за придобиване на нови клиенти, но по-важното е нашите повторно закупуване на настоящите си потребители кола. Това са възможно най-добрите модели - оценява г-жа Соланж Olszewska, председател на Solaris Bus & Coach.
solaris1

Solaris в Полша
Solaris следващата поредна година заема позицията на лидер на полския пазар с автобус. Полска фирма, добавя 407 клиенти и тролейбуси, с което общият пазарен дял на 36.6%. Като се отчитат само в сегмента на автобуси с нисък под и nízkovstupových, увеличаването на броя на 55%.
През изминалата година са били доставени до най-Solaris Warszawy (58), Białegostoku (48) и Познан (28). Нашите клиенти са се присъединили към превозвач от Конин, Leszno, Łomianek, Łowicz, Mielce, Świnoujśce и Торун.
В края на миналата година, броят на автобусите Solaris в Полша достигна 3000, които са били доставени до 103 компании за обществен транспорт. Освен това, през 2010 г. компанията започва да продава модел в сегмента междуградски автобуси InterUrbino. Първият екземпляр от този автомобил е закупен от Zabierzow линк автобус. Автобусът обслужва маршрута Краков - Вроцлав. solaris2

Износ
Solaris превозни средства престижа марка на международните пазари се отразява в резултатите от продажбите. Миналата година ние сме изнесли 713 превозни средства, от които най-високите в Швеция и 224 превозни средства. Най-големият хит на пазара за износ са nízkovstupové модели на Solaris Urbino 12 и 15 LE, газ захранва версия. - Този дизайн се основава на идеята за клиенти от Швеция и Норвегия. Както можете да видите резултатите от продажбите, това е един изключително успешен продукт, с които той се занимава през първата година, е постигнала една от водещите позиции на пазара, който е доминиран местните производители - казва Кшищоф Olszewski, председател на Надзорния съвет Solaris Bus & автобуси SA
Solaris е необичайно силна позиция на немския пазар, където в продължение на няколко години, е на трето място с дял от 10% в сегмента на градските автобуси. През 2010 г. германското 197 превозни средства, предоставяни на потребителите в първата количка Solaris Trollino за града Еберсвалде.

 

solaris3Освен укрепване на позициите си на пазара на текущи износ Solaris в ₩ 2010 клиенти в страните, където превозното средство е било продадено. В българската столица София, в сътрудничество с Skoda Electric, заяви колички 30, и в Испания за продажба на първия автобус. Solaris Alpino 8.9 LE превоз на пътници в Жирона. В последните дни на миналата година Соларис спечели търга за доставка на шест автобуса Solaris Urbino 12 CNG за град Нови Сад в Сърбия. Досега, най-отдалеченото място, където автобусът се стичаха марка Solaris, беше в Дубай Обединените арабски емирства. От есента на миналата година видях промяна. Шест Solaris Урбино повишаване на превозвача флот от остров Реюнион в Индийския океан. Solaris на остров Реюнион, са предимно в столицата на остров Сен Дени дьо ла Реюнион. Сред техническите нововъведения, които се намират в превозни средства са с климатик, и да бъде приспособена към тропичните Capsis климатичната система, който се активира на “зелена вълна на движение (автобуси да излъчват сигнал, че промените на светлинния сигнал, в резултат на автобус стоя в задръствания). Превозните средства от град Bolechowo За първи път е предадена на френските пристанище Хавър, а след това по море продължение на четири седмици пристигнали на острова, разположен на около 700 км източно от Мадагаскар и на 200 км югозападно от остров Мавриций.

Премиера 2010
Миналата година, Solaris Bus & автобуси SA, в допълнение към автобусите, изброени в скандинавските пазари, представи две нови решения за хибридни автомобили. Първият от тях е Solaris Urbino 18 със сериен хибрид система, създадена в сътрудничество с немската фирма VOSSLOH Kiepe. Тя е модерна система, която съчетава предимствата на батерии, суперкондензатори и съединителя плъгини. Благодарение на това решение, превозно средство, което може да преодолее разстоянието режим в т. нар. “нулеви емисии”, т.е. само с помощта на електрически двигател. Вторият хибриден е нов Solaris Urbino 18 с паралелна хибридна система на фирма Фойт. Двете автобуси, които са в процес на изпитване и през следващата година ще бъде на разположение Познан производителя.

Награди
През 2010 г. компанията Solaris Bus & автобуси SA получи необичайно важни награди. През март, по-голямо Полша индустриално-търговска камара, предоставени за Соланж и Krzysztofowi заглавие Olszewským “двадесетте предприемач Wielkopolska. През декември 2010 г., Кшищоф Olszewski Kisiela става лауреат в категорията на бизнес. Експозиционната площ на обществения транспорт в Киелце спечели Solaris Urbino 18 със сериен хибриден диск, златен медал в категорията на превозното средство изложба TransExpo.

Трамваите марки Solaris
Миналата година, Solaris започна серийно производство на трамваи. Tramin възникнат на две места. Първият е зала намира в по-голямата Środa, които се произвеждат от организма, или стоманена конструкция на трамвая. За разлика от окончателния монтаж се извършва в други подгрупи зала намира в Познан. Заводът произвежда стоманени конструкции, получиха сертификати от ISO 3834-2 и PN-EN 15085 немската фирма за сертифициране TUV SUD. Производството на трамваи Solaris Tramin използваните материали и оборудване на най-високо качество. Един от тях е “TrueLaser Cell 7040 3D лазер, лазерна машина за рязане и заваряване TRUMPF, която е първата по рода си съоръжение в Полша. На този етап в производството на 45 трамваи за MPK Познан. Първият брой ще бъдат изпратени на клиенти в средата на годината.
- Преди началото на масовото производство е Tramin копие на “Соларис”, които за повече от една година, за да премине успешно поредица от тестове и получи пълно одобрение. Следователно, ние вярваме, че трамваят дойде в Познан, отговарят на високите изисквания по отношение на качество, производителност и комфорт за пътниците, така и драйвери. Вече няколко месеца ще бъдат определени във флота си един от най-модерните трамваи в Европа - каза Кшищоф Olszewski, председател на Надзорния съвет.

Финансови резултати и заетост
През 2010 г. компанията увеличи равнището на заетост на 1562 служители в 1966-та Това означава, че компания, наета през миналата година, 404 работници. Ръстът на заетостта е свързана преди всичко с началото на железопътни превозни средства. В тази област, създаване на 300 работни места систематизирана. Записът е резултат от продажбата позволи на компанията да постигне приходи от 1,3 милиарда злоти, в сравнение с 2009 година са се увеличили със 125 млн. евро. Злоти.

Планът за 2011 г.
Точно 22 март тази година изтича петнадесет година от началото на производството в завода bolechovské. По това време фабриката заети 36 души. Днес компанията работят в Полша и в цяла Европа за повече от 2000 души, и Solaris е един от водещите производители на градския транспорт на нашия континент. За компанията, известна със своите модерни продукти, също и в годишен юбилей, ще представи премиерата на превозното средство. Той ще се захранва електрически автобус, който ще бъде представен в средата на тази година.
Успоредно с електрическа компания автобус на развитие на проекта започва строителството на “светлината на града с автобус. - Съвременните материали, както и методите за свързване на производители отворен напълно нови възможности в проектирането и строителството на автомобили, т. нар. автобус скелет. Поради това, през 2014 г., планира да започне производството на леки структури автобус, който в комбинация с електрически двигател ще се отвори ново измерение в градския транспорт. - Разговори за иновативен проект Кшищоф Olszewski.

Снимки

Solaris Tramino

solaris4

solaris6

solaris8

solaris5

Veolia Transport Praha - Testování hybridního autobusu Solaris Urbino 12m

Autor: TZ Solaris # # Zobrazeno: 18,584x     _________




Vložte příspěvek