Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré odpoledne. Dnes je Sobota, 20. Dubna 2024


Historie provozu autobusů typu Karosa C 734 v pražském Dopravním podniku

28. 05. 2013 Témata: Autobusy, DP Praha, G. Dejvice, G. Hostivař, G. Kačerov, G. Klíčov, G. Libeň, G. Pankrác, G. Vršovice, G. Řepy, Hl. m. Praha, Vozový park autobusů, Česká republika

logo_dp_prahaDopravní podnik hlavního města Prahy, a.s. vyřadil v únoru letošního roku ze svého inventárního stavu posledního zástupce autobusů typu Karosa C 734.  Přestože se nejednalo o běžné městské třídveřové  autobusy, v letech 1981 až 1995  postupně pořídil celkem 102 těchto linkových autobusů.


V posledním čísle časopisu ČESKOSLOVENSKÝ DOPRAVÁK se na čtrnácti stranách můžete seznámit s historií provozu autobusů Karosa C734 u Dopravního podniku:

  • dobové vzpomínky řidičů
  • nové informace z počátků provozu získané z archivu a od pamětníků
  • mnoho unikátních nikdy nepublikovaných fotografií od renomovaných autorů

Ukázky z článku:

…Pankrácké garáže byly jediné, které využívaly společné prostory s tramvajovou vozovnou. Společný provoz ovšem přestával vyhovovat stále se zvyšujícím nárokům na provozní i technické zázemí, a tak bylo rozhodnuto o jejich zrušení. Autobus C 734 ev. č. 3014 byl standardně během svého pankráckého působení nasazován na linku číslo 247…

…Zajímavostí je, že DP koncem 80. let ještě nedisponovaly potřebným množstvím typicky zájezdových autobusů typu Karosa LC 735, a tak se meziměstské Karosy C 734 podívaly v rámci nepravidelné dopravy i do vzdálenějších  míst Evropy. Například autobus ev. č. 3038 z garáží Dejvice absolvoval ve dnech 21. července až 7. srpna 1989 zájezd pořádaný Závodním výborem ROH DP – Autobusy přes Maďarsko a Rumunsko až do autocampingu OASIS u města Lozenets na černomořském pobřeží. Více informací nám sdělil pamětník, jeden z řidičů zájezdu pan Miloš Strouha…

…Vnější vzhled autobusů se po celé období prakticky nezměnil. U řady vozů řidiči prováděli různé dílčí zásahy do barevného provedení, a to především na předních čelech karoserií. Na některých vozidlech si sami provedli některá další vylepšení formou montáže doplňků (někteří například doplnili i televizor). Další doznala i větších změn v interiéru, spočívajících například v náhradě některých původních sedadel sklopnými zájezdovými. Takto byl třeba kompletně upraven autobus ev. č. 3075….

Časopis Československý dopravák je v Praze dostupný v následujících obchodech:

- ČD Centrum, žst. Praha-Libeň, Českomoravská 316/24
- Knihkupectví Corona, Hybernská 24
- Muzeum pražské MHD, Patočkova 4
- Pragomodel, Klimentská 32 - Pragomodel, Praha-Masarykovo nádraží
Další distribuční místa naleznete na webových stránkách Československého dopraváku.

cs_dopravak

3002Kačerovský vůz evidenčního čísla 3002 z první série vozů ev.č. 3001 - 3005 vypravený na linku číslo 138, která byla vedena v trase: Podolí - Sídliště Pankrác I, na Pražského Povstání

3072Autobus původního ev. č. 3072 byl dopravcem ČSAD Praha Smíchov kromě pražské MHD využíván i na meziměstských linkách. Například byl dne 10. března 1995 nasazen na linku z Prahy, Na Knížecí, kde je vůz zachycen, do Příbrami.

3082Původně libeňský vůz evidenčního čísla 3082, sloužící po zrušení garáží Libeň v nově zřízené garáži v Hostivaři, prošel v 90. letech opravou, při které obdržel nový lak. V pondělí 3. dubna 1995 zajistil obsluhu linky číslo 186, vedené v trase: Satalice - Českomoravská

 

FOTOGALERIE

Autor: Citybus # # Zobrazeno: 10,075x     _________




Vložte příspěvek