Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobré ráno. Dnes je Pondělí, 18. Listop. 2024.


Veolia Transport Praha - Testování hybridního autobusu Solaris Urbino 18

20. 06. 2011 Témata: Hl. m. Praha, Veolia Transport Praha, Česká republika

logo_veolia_transport Společnost Veolia Transport Praha s.r.o. (VTP), jako jeden z významných pražských autobusových městských dopravců, testuje v krátké době další hybridní vozidlo, tentokrát příměstský plně nízkopodlažní autobus Solaris Urbino 18 Hybrid. su18_1271__uvod1Moderní vozidlo je nasazeno od 8. do 23. června 2011 na příměstskou linku č. 339 Praha, Budějovická - Týnec nad Sázavou, autobusová stanice. Testování vozidla probíhá v rámci společného projektu Hybrid Commercial Vehicle, na kterém se podílí výrobce  autobusu společnost Solaris Bus & Coach S.A. a dopravce Veolia Transport.
„Veolia Transport pravidelně testuje a zkouší moderní autobusy vybavené nejnovějšími technologiemi včetně hybridních pohonů,” říká Ivo Novotný, marketingový a personální ředitel Veolia Transport Česká republika a.s.
„U hybridního autobusu probíhá testování spotřeby paliva a produkce vypouštěných emisí. Údaje získané z měření jsou porovnávány s informacemi, které byly získány během obdobných testů v Německu a dalších zemích v rámci projektu Hybrid Commercial Vehicle. su18_1271__uvod2U hybridního vozidla očekáváme úsporu pohonných hmot proti klasickému totožnému dieselovému autobusu v rozmezí 10 až 20 procent,” doplňuje Daniel Adamka, manažer rozvoje autobusové a železniční dopravy Veolia Transport.
Autobus Solaris Urbino 18 Hybrid byl k testování zapůjčen ze Švýcarska, pro provoz na příměstské pražské lince MHD bylo vozidlo dovybaveno odbavovacím systémem platným v PID (hodiny, označovače jízdenek, odbavovací zařízení s výdejníkem jízdenek).
Solaris Urbino 18 Hybrid je druhou generací hybridního autobusu s modernějším systémem pohonu využívající hybridní systém E 50 firmy Allison Transmission.Tento modul spojuje činnost 2 elektromotorů, každého o výkonu 75 kW, 2 synchronních spojek a 3 planetových soukolí. Energie získaná při brzdění a deceleraci (rekuperace) je uskladňována v NiMH bateriích na střeše vozidla. Životnost těchto baterií je 6 let. Uskladněná energie je následně využívána pro pohon vozidla. su18_1271__uvod3 Všechny přebytky výkonu vznětového motoru jsou využívány pro dobíjení baterií. Dvojitý modul (DPIM - Dual Power Inverter Module) řídí a rozděluje požadovaný výkon pro každý element hybridního pohonu.
Autobus je osazen motorem Cummins s objemem 6,7 l o výkonu 178 kW. Motor vozidla splňuje emisní limity EURO 5. Do třídveřového kloubového autobusu se vejde 120 cestujících, z toho 67 stojících. Vozidlo je vybaveno kneelingem, kamerovým systémem a je plně klimatizované.

Fotogalerie:

Související články:

Autor: Veolia Transport # # Zobrazeno: 14,645x     _________




Komentáře jsou uzavřeny.