Citybus.cz

AUTOBUSY - TROLEJBUSY - TRAMVAJE Dobrý večer. Dnes je Pondělí, 23. Prosince 2024.


MKP Poznaň - prezentace tramvaje Solaris TraminoErster Solaris Tramino für Posen ausgeliefertFirst Solaris Tramino for Poznań deliveredПознан - Представяне трамвай Solaris Tramino

29. 05. 2011 Témata: Polsko, Zahraničí

mkp_poznan_logoV pondělí 23. května Solaris představil místním zastupitelům a novinářům první tramvaj Solaris Tramino pro MPK Poznaň. Společnost prezentovala rovněž výrobní halu, ve které se provádí konečná montáž moderních nízkopodlažních kolejových vozidel značky Solaris. mkp_poznan_logoSolaris hat die erste in Serie gefertigte Niederflurstraßenbahn Tramino an ihren Kunden ausgeliefert. Der Städtische Verkehrsbetrieb Posen erhält 45 fünfteilige Multigelenkwagen mit konventionellen Radsatz-Fahrwerken. Sie bieten 229 Fahrgästen Platz und sind konsequent auf schnellen Fahrgastfluss ausgelegt.mkp_poznan_logoSolaris has delivered the first volume-production Tramino low-floor tram. Poznań City Transport will receive 45 five-section articulated vehicles with conventional wheel-set bogies. mkp_poznan_logoSolaris е дал първия том производство Tramino с нисък под трамвай. Познан градски транспорт ще получи 45 точки от пет съчленени превозни средства с конвенционални талиги колело настроени. V listopadu roku 2009 podepsal Solaris kontrakt na dodávku 40 nízkopodlažních tramvají s názvem Tramino pro MPK Poznaň, s opcí na dalších 20 vozidel (objednávka již zvýšena v rámci opce o dalších 5 tramvají). Prvá tramvaj bude dodána do konce června 2011 a dodávka bude ukončena v březnu 2012.
tramino_uvod1Výrobce více než měsíc před oficiálním předáním vozidla, na zvláštním předvedení, prezentoval Solaris Tramino v barvách poznaňského MPK.
Tramvaj měří téměř 32 metrů, jde o vozidlo kloubové, pětičlánkové, jednoprostorové. Znamená to, že uvnitř se po celé jeho délce nenacházejí schody.
Čtvery dvoukřídlé a dvoje jednoduché dveře poskytují pohodlnou výměnu cestujících. Šířka dveří činí až 1500 mm a je největší, jakou lze vidět v nabízených tramvajích tohoto trhu. Dále minimální šířka průchodu uvnitř vozidla činí 750 mm.
Tramino pojme až 229 cestujících, v tom 48 sedících. Cestování v příjemných podmínkách zajišťuje mimo jiné i plně klimatizovaný prostor pro cestující nebo také komfortní sedadla. Inovativním řešením uvnitř tramvaje jsou speciální kolejničky, do kterých jsou upevněna sedadla. Díky tomu je umožněna jejich rychlá výměna, dodání dalších nebo změna jejich ustavení. Velkou výhodou je rovněž umístění dvou jízdenkových automatů ve vozidle.
Ve druhém článku Tramino se nachází místo pro osoby na invalidním vozíku. Dále je tramvaj vybavena zvlášť označenými místy k sezení pro osoby s omezenou pohyblivostí či matky s dětmi.
Informační tabule uvnitř vozidla ukazují směr trasy tramvaje a hlasový systém oznamuje nejbližší zastávky.
Shodně s poznaňskou tradicí má tramvaj na střeše dva kulaté informační panely (zepředu a zezadu) s informací o číslu linky.
tramino_uvod2 Ve vozidle je odděleně od prostoru pro cestující kabina řidiče s nezávislým systémem klimatizace, což umožňuje vytvoření optimálních podmínek práce pro řidiče. Tradiční palubní desku nahrazují dotykové obrazovky, pomocí nichž řidič tramvaj ovládá. Seřiditelné sedadlo a regulace řídících obrazovek umožňuje přizpůsobit místo individuálním potřebám řidiče. Výrobce rovněž myslel na chladící box, ve kterém lze v teplých dnech uchovávat chlazené nápoje.
Vozidlo je poháněno čtyřmi asynchronními motory firmy VEM u výkonu 105 kW/motor.
- S plnou odpovědností mohu potvrdit, že obyvatelé Poznaně budou moci využívat tramvaje, které jsou jedněmi z nejmodernějších v Evropě - prohlásil o Solaris Tramino Krzysztof Olszewski, předseda Dozorčí rady firmy Solaris.
Vedle prezentace vozidla proběhlo také předvedení konečné montáže výroby Solaris Tramino, která je prováděna v Poznani, v halách při ulici Wieruszowské.
Objekt má 5600 m2 plochy a pracuje v něm okolo 250 osob. Z  lakované ocelové konstrukce tramvaje zde vzniká hotové vozidlo. Provádí se zde mimo jiné i takové činnosti jako montáž oken, podlah, uložení kabeláže a trakčních systémů a také kontrola kvality.
Již v minulém roce firma prezentovala halu, ve které jsou vyráběny ocelové díly konstrukce tramvaje, ve Šrodzie Wlkp. Při výrobě tramvajových skříní je zaměstnáno 120 osob. Použitá technologie umožňuje výrobu skříní pětičlánkových tramvají o délce 32 metrů v průběhu jednoho týdne, při dvousměnném pracovním režimu. tramino_uvod3 Továrna, vyrábějící ocelové profily, získala certifikáty ISO 3834-2 a PN-EN s předcházejícím auditem kvality německé certifikační firmy TÜV SÜD. Certifikáty potvrzují vysokou kvalitu svařování. Pro výrobu tramvají Solaris Tramino jsou využívány materiály i stroje nejvyšší kvality. Jednou z nich je True Laser Cell 7040 laser 3D, stroj pro řezání a svařování firmy TRUMPF - jedno z prvních takových zařízení v Polsku.

Základní technické parametry Solaris Tramino pro MPK Poznaň:

  • 100% nízkopodlažní
  • Pět článků
  • Klimatizace prostoru pro cestující a kabiny řidiče
  • Počet cestujících: 229 osob
  • Šířka: 2400 mm
  • Šířka jednokřídlých dveří: 750 mm
  • Šířka dvoukřídlých dveří: 1 500 mm
  • Minimální šířka průchodu uvnitř vozidla: 750 mm
  • Počet poháněných podvozků: 2
  • Počet otočných podvozků: 1
  • Výška podlahy nad hlavou kolejnice:
    - u dveří: 350 mm
    - nad podvozky: 480 mm
    - v ostatních místech: 350 mm
  • Průměr kola:  nové/opotřebené 620mm/540mm

Související články:


Česky
- Deutsch - Български - English tramino_uvod1Die Produktion der Solaris Tramino erfolgt in zwei Werken in der Region Posen.
In einem Festakt vor Vertretern der lokalen Politik hat Solaris am 23. Mai 2011 die erste von 45 Tramino-Niederflurstraßenbahnen an den Städtischen Verkehrsbetrieb Posen übergeben. Es handelt sich um den ersten Tramino aus der Serienproduktion. Ein Prototyp wurde seit 2009 umfangreichen Erprobungen unterzogen.
Im November 2009 bestellte der Städtische Verkehrsbetrieb Posen 40 fünfteilige Solaris Tramino mit Optionen über insgesamt weitere 20 Fahrzeuge. Davon wurde zwischenzeitlich eine Option über fünf Fahrzeuge eingelöst. Die fest bestellten Fahrzeuge werden rechtzeitig zur auch in Posen ausgetragenen Fußball-Europameisterschaft 2012 ausgeliefert. Damit wird sich der Posener Nahverkehr vor internationalem Publikum von seiner modernsten Seite zeigen.
“Die Posener Fahrgäste kommen mit dem Solaris Tramino in den Genuss einer der modernsten Straßenbahnen Europas”, erklärte Solaris-Firmengründer Krzysztof Olszewski anlässlich der feierlichen Übergabe.
Der Solaris Tramino ist ein vollständig niederfluriger Multigelenkwagen mit konventionellen Radsatz-Fahrwerke, der in verschiedenen Fahrzeugkonfigurationen verfügbar ist. Der Städtische Verkehrsbetrieb Posen tramino_uvod2 entschied sich für Einrichtungswagen mit einer Länge von 32 Metern und einer Breite von 2,4 Metern. Zwischen den drei Fahrwerksmodulen, davon zwei mit Triebfahrwerken, befinden sich zwei Sänften. Die Fußbodenhöhe beträgt 350 mm über Schienenkopf, nur im Bereich der Fahrwerke steigt der Boden stufenlos auf 480 mm an.
Im klimatisierten Tramino finden 229 Fahrgäste Platz, davon 48 bequem sitzend. Weiterhin stehen fünf Klappsitze zur Verfügung. Durch eine Befestigung entlang an der Wand montierter Führungsschienen lässt sich die Sitzanordnung in den fahrwerkslosen Sänften kurzfristig veränderten Einsatzanforderungen anpassen. Einem schnellen Fahrgastfluss verschrieben sind die weiten Türen, davon vier 1.500 mm breite Doppeltüren, ebenso wie eine minimale Durchgangsbreite von 750 mm im gesamten Fahrzeug. Eine geräumige Mehrzweckfläche gegenüber der ersten Doppeltür bietet Raum für Fahrgäste mit Kinderwagen sowie Rollstuhlfahrer.
Fahrgäste erhalten ihre Tickets an zwei Fahrscheinautomaten im Fahrzeug. Der Fahrgastinformation dienen ein Infotainment-System im Wageninneren ebenso wie auch aus großer Entfernung deutlich lesbare Außenanzeigen. Posener Tradition entsprechend wird die Liniennummer auf separaten, runden Anzeige auf dem Fahrzeugdach dargestellt.
tramino_uvod3Der ergonomisch gestaltete Fahrerarbeitsplatz ist mit zwei Touchscreens ausgestattet, die dem Fahrpersonal alle relevanten Bedienfunktionen situationsabhängig anzeigen. Über gesonderte Zugangsberechtigungen dienen sie auch dem Werkstattpersonal zur Fahrzeugdiagnose und - konfiguration.
Der Solaris Tramino entsteht in zwei Werken in der Region Posen. In Środa Wielkopolska entstehen die Wagenkästen. 120 Mitarbeiter produzieren hier im Zwei-Schicht-Betrieb pro Woche den Stahlrohbau für einen fünfteiligen Tramino. Im Posener Stadtteil Junikowo erfolgt die Endmontage und statische Inbetriebnahme der Fahrzeuge. Auf 5.600 m2 sind hier 250 Mitarbeiter tätig.

tramino_parametry_d

Verwandte Artikel:

They offer room for 229 passengers and are designed for rapid boarding and unobstructed passenger flows. Production of Solaris Tramino trams is based at two sites in the Greater Poznań region.
tramino_uvod1On 23 May 2011, Solaris handed over the first of 45 Tramino low-floor trams for Poznań City Transport in a ceremony attended by local political representatives. It is the first volume-production Tramino. An earlier prototype had been extensively tested since 2009.
Poznań City Transport ordered 40 Solaris Tramino in November 2009, with options for an additional 20 vehicles. Of these, an option for five vehicles has since been converted into a firm order. All Tramino will be delivered in time for the 2012 European Football Championships, of which Poznań is a host city. With its new Solaris trams, Poznań’s public transport will meet and surpass highest expectations of international visitors.
“Passengers in Poznań travelling on the Solaris Tramino will enjoy one of Europe’s most modern low-floor trams,” said Solaris founder Krzysztof Olszewski at the handover ceremony.
The Solaris Tramino is a 100% low-floor articulated tram with conventional wheel-set bogies, available in different lengths and specifications. Poznań City Transport chose uni-directional vehicles which are 32 metres long and 2.4 metres wide. tramino_uvod3 Poznań’s vehicles have five body sections. Three sections are running on bogies, two of which are powered, with the remaining two sections suspended in between. Floor height is at 350 mm above top of rail, rising to 480 mm at the bogies. There are no steps within the passenger saloon.
The air-conditioned Tramino for Poznań carry 229 passengers, 48 of them seated. Additionally, five tip-up seats are provided. Side-mounted seats on flexible rails allow the seating layout to be modified quickly in case of changing operational requirements. To facilitate rapid passenger flows, exterior doors are wider than usual, including four 1,500 mm double-leaf doors. Minimum aisle width inside the vehicle is a spacious 750 mm. A multi-purpose area opposite the first double doors is available for passengers with pushchairs and wheelchair users.
Passengers may buy tickets at two ticket machines within the vehicle. Internal information screens show next stops as well as route information, while outside destination displays have been designed to offer good legibility from greater distances. In a Poznań tradition, route numbers are shown on separate, round displays on the Tramino’s roof.
tramino_uvod3The ergonomic cab is fitted with two touch-responsive screens, showing context-specific, relevant functions to drivers. With separate, protected access levels, they are also used by maintenance staff to facilitate vehicle diagnostics and parameter setting.
Solaris Tramino are built at two sites in the Greater Poznań region. Steel bodyframes are produced in Środa Wielkopolska, where a workforce of 120, working in two shifts, completes the bodyshells for one Tramino per week. Final assembly and start-up are undertaken at a 5,600 m2 factory in Poznań, where 250 staff are employed.

tramino_parametry
Related articles:

Те предлагат възможности за 229 пътници и са предназначени за бърз достъп на борда и безпрепятствено пътнически потоци. Производство на трамваи Solaris Tramino се основава на две места в по-голямата област Познан.
tramino_uvod1На 23 май 2011 г., Solaris предаде първата от 45 трамваи с нисък под Tramino за Познан градския транспорт в церемония в присъствието на местните политически представители. Това е първият Tramino обем на продукцията. По-ранна прототип е бил многократно изпитваните от 2009 г.
Познан Градски транспорт подредени 40 Solaris Tramino през ноември 2009 г., с опция за още 20 автомобила. От тях, възможност за пет превозни средства, тъй като е била преобразувана в твърда поръчка. Всички Tramino ще бъдат доставени навреме за Евро 2012 първенство по футбол, от които Познан е домакин. Със своите нови трамваи Solaris, обществен транспорт Познан ще се срещнат и надминат най-високите очаквания на чуждестранните туристи.
“Пътниците в Познан, движещо се по Solaris Tramino ще се насладите на един от най-модерните трамваи в Европа с нисък под,” каза Solaris основател Кшищоф Olszewski при предаването церемонията.
В Solaris Tramino е 100% нисък под съчленен трамвай с конвенционални талиги колело телевизия, предлага в различни дължини и спецификации. Познан Градски транспорт избра еднопосочно превозни средства, които са 32 метра tramino_uvod2 дължина и 2,4 метра. превозни средства, Познан на тялото има пет секции. Три секции се изпълняват на талиги, две от които се захранва, а останалите две секции прекъснато по средата. Етаж височина е на 350 мм над горната повърхнина на релсата, достигащи до 480 mm в талиги. Не са стъпки в салона за пътниците.
В климатизирани Tramino за да Познан 229 пътници, 48 от които седящи. В допълнение, пет сгъваеми седалки са предвидени. Side монтирани седалки на гъвкави шини позволяват на местата за сядане да бъдат променени в случай на бързо променящите се оперативни изисквания. За да се улесни бързото пътнически потоци, външните врати са по-широки от обикновено, включително четири 1 500 мм двукрилни врати. Минимална ширина пътека вътре в превозното средство е просторна 750 мм. А многофункционална зона, противоположно на първото двойните врати е на разположение на пътниците с детски колички и инвалидни колички.
Пътниците могат да си купят билети на две автомати за билети в превозното средство. Вътрешна информация екрани показват следващите спирки, както и информация за маршрута, когато са били извън показва предназначение са проектирани да предлагат добра четливост от по-големи разстояния. tramino_uvod3В Познан традиция, начин номера се показват на отделни, кръгли екрани на покрива на Tramino’s.
Ергономичният кабината е оборудвана с два сензорни реагираща на екрани, показващи контекст-конкретни, представителни функции на водачите. С отделни, защитени нива на достъп, те се използват и от персонала по поддръжка, за да улеснят диагностика и определяне на параметрите.
Solaris Tramino са изградени на две места в по-голямата област Познан. Bodyframes стомана се произвеждат в Środa Wielkopolska, където работна сила от 120, работи на две смени, допълва каросерии за един Tramino на седмица. Окончателно сглобяване и стартиране се осъществява на 5 600 кв. м. фабрика в Познан, в която работят 250 служители.

tramino_parametry

Още по темата:

Autor: TZ Solaris # # Zobrazeno: 15,199x     _________




Komentáře jsou uzavřeny.